Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fifty Shades of Fear: Enhancing Persuasion in Sermon Conclusions through Fear Induction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101134" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://silse.slu.cz/" target="_blank" >http://silse.slu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fifty Shades of Fear: Enhancing Persuasion in Sermon Conclusions through Fear Induction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pathos, one of the three Aristotelian sources of appeal, is generally mediated via affect and emotions. In religious discourse it is, among other things, effectively reinforced by the intentional juxtaposition of the factual (serious theological content, intertextual references to credible sources) on the one hand, and the affective (both positive and negative emotions) on the other. It follows that a whole scale of emotions may undoubtedly be ignited in religious discourse, including sentiment, compassion, excitement, sadness, guilt, fear, and the like; these are eventually to promote the doctrine, to make the believers to realise and accept spiritual truths, to encourage them to strive for a godly life, etc. The proposed corpus-based paper will examine how negative affect, viz. fear induced deliberately by the preacher, may foster the persuasive effect in sermons. Scrutinizing both rhetorical conventions and language practices of sermons, the paper will demonstrate that owing to the employment of various shades of negative emotions, the message conveyed is more appealing, and thus persuasive, to the audience.

  • Název v anglickém jazyce

    Fifty Shades of Fear: Enhancing Persuasion in Sermon Conclusions through Fear Induction

  • Popis výsledku anglicky

    Pathos, one of the three Aristotelian sources of appeal, is generally mediated via affect and emotions. In religious discourse it is, among other things, effectively reinforced by the intentional juxtaposition of the factual (serious theological content, intertextual references to credible sources) on the one hand, and the affective (both positive and negative emotions) on the other. It follows that a whole scale of emotions may undoubtedly be ignited in religious discourse, including sentiment, compassion, excitement, sadness, guilt, fear, and the like; these are eventually to promote the doctrine, to make the believers to realise and accept spiritual truths, to encourage them to strive for a godly life, etc. The proposed corpus-based paper will examine how negative affect, viz. fear induced deliberately by the preacher, may foster the persuasive effect in sermons. Scrutinizing both rhetorical conventions and language practices of sermons, the paper will demonstrate that owing to the employment of various shades of negative emotions, the message conveyed is more appealing, and thus persuasive, to the audience.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-16195S" target="_blank" >GA17-16195S: Persvaze v anglickém a českém specializovaném diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů