USING COMMERCIALS IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104475" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/munispace/catalog/book/1018" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/munispace/catalog/book/1018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9077-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-9077-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI
Popis výsledku v původním jazyce
Ispolzovanije autentičnych materialov — odin iz al’ternativnych sposobov razvitija kommunikativnoj kompetěncii učašichsja po sravněniju s tradicionnymi matěrialami, predlagajemymi v učebnikach. V dannoj stat‘je rassmatrivajutsja voprosy ispolzovanija reklamnych matěrialov v kačestve odnogo iz vidov autentičnych matěrialov v praktike prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. V stat’je analizirujutsja osnovnyje podchody k ispolzovaniju reklamy na urokach inostrannogo jazyka, razbirajutsja preimuščestva jego ispolzovanija, a takže vyjavljajutsja osnovnyje kriterii otbora reklamnych matěrialov dlja zaňjatij po RKI. V stat’je privod’atsja konkretnyje primery ispolzovanija reklamy na urokach RKI i dělajetsja vyvod o celesoobraznosti jejo primeněnija dlja razvitija ključěvych kompetěncij učaščhichsja.
Název v anglickém jazyce
USING COMMERCIALS IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Popis výsledku anglicky
The use of authentic materials is one of the alternative ways of developing learners’ communicative scompetence in comparison with the traditional materials offered in textbooks. The article discusses the use of commercial materials as one of the types of authentic materials in the practice of Russian language teaching. The article examines the main approaches to the use of commercials in foreign language classroom, analyses the advantages of its use, and states the main criteria for selecting commercial materials for Russian as a foreign language classes. The article provides the examples of task based on the use of commercials and concludes if using commercials in Russian language teaching is beneficial way to develop key competencies of learners.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Current issues of the Russian language teaching XIII
ISBN
9788021090774
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
208-216
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
PdF MU
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000527800600025