Učitel základní školy z pohledu rodičů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106721" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106721 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel základní školy z pohledu rodičů
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu je učitel. S vývojem lidstva je profese učitelství spojena od samého začátku a představy o ní se historicky mění. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaká očekávání rodičů by měl/a splňovat učitel/ka jejich dítěte na prvním stupni základní školy a které profesní, osobnostní vlastnosti a dovednosti považují u ní za nejdůležitější. Zkoumaným vzorkem byly matky dětí předškolního a mladšího školního věku. Pro získání dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. K zaznamenání rozhovoru jsem využila diktafon. Nahrávky byly následně přepsány, data analyzována a vyhodnocena. Výzkumné šetření bylo realizováno v rámci předvýzkumu mé disertační práce. Součástí příspěvku je přehled výzkumů věnující se této problematice, přehledné tabulky se získanými zjištěními a vlastní interpretace.
Název v anglickém jazyce
Elementary school teacher from the perspective of parents
Popis výsledku anglicky
The teacher is one of the key factors in the educational process. With the development of humanity, the profession of teaching has been linked from the very beginning and the concepts of it are changing historically. The purpose of empirical survey was to find out what parental expectations should be met by the teacher of their child and which professional, personality, and skills are considered to be the most important. The examined sample consisted of the mothers of preschool and younger school age children. I chose a semi-structured interview. I used a dictaphone for recording the conversation. Subsequently the recordings were transcribed, the data analyzed and evaluated. The research study was realized as a part of the pilot research of my dissertation thesis. The contribution contains a review of realized researches dealing with the chosen issue, orderly arranged tables with the research findings, my own interpretations of the recieved data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektívy rozvoja pedagogiky a andragogiky v Slovenskej republike a v krajinách strednej Európy
ISBN
9788022347068
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
269-276
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislavě, Filozofická fakulta
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Univerzita Komenského v Bratislavě
Datum konání akce
29. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—