Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel základní školy z pohledu rodičů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106721" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel základní školy z pohledu rodičů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním ze základních činitelů výchovně-vzdělávacího procesu je učitel. S vývojem lidstva je profese učitelství spojena od samého začátku a představy o ní se historicky mění. Cílem empirického šetření bylo zjistit, jaká očekávání rodičů by měl/a splňovat učitel/ka jejich dítěte na prvním stupni základní školy a které profesní, osobnostní vlastnosti a dovednosti považují u ní za nejdůležitější. Zkoumaným vzorkem byly matky dětí předškolního a mladšího školního věku. Pro získání dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. K zaznamenání rozhovoru jsem využila diktafon. Nahrávky byly následně přepsány, data analyzována a vyhodnocena. Výzkumné šetření bylo realizováno v rámci předvýzkumu mé disertační práce. Součástí příspěvku je přehled výzkumů věnující se této problematice, přehledné tabulky se získanými zjištěními a vlastní interpretace.

  • Název v anglickém jazyce

    Elementary school teacher from the perspective of parents

  • Popis výsledku anglicky

    The teacher is one of the key factors in the educational process. With the development of humanity, the profession of teaching has been linked from the very beginning and the concepts of it are changing historically. The purpose of empirical survey was to find out what parental expectations should be met by the teacher of their child and which professional, personality, and skills are considered to be the most important. The examined sample consisted of the mothers of preschool and younger school age children. I chose a semi-structured interview. I used a dictaphone for recording the conversation. Subsequently the recordings were transcribed, the data analyzed and evaluated. The research study was realized as a part of the pilot research of my dissertation thesis. The contribution contains a review of realized researches dealing with the chosen issue, orderly arranged tables with the research findings, my own interpretations of the recieved data.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Perspektívy rozvoja pedagogiky a andragogiky v Slovenskej republike a v krajinách strednej Európy

  • ISBN

    9788022347068

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    269-276

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislavě, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Univerzita Komenského v Bratislavě

  • Datum konání akce

    29. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku