Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Questionnaire adaptation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00107496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00107496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Questionnaire adaptation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are three options when using a questionnaire in a research study: a) to adopt it, i.e. use a questionnaire with good psychometrical qualities developed by other experts, b) to adapt a questionnaire to a new target population and conditions, e.g. a questionnaire from abroad, c) or to develop a new questionnaire. The first option is preferably recommended as the psychometrical properties of the instrument are known, which saves time and work, and most importantly it enables the comparison of one´s results with other studies. The adaptation of a questionnaire requires (back) translation, items adaptation, experts’ evaluation of items fitting to theory, conditions, and population; cognitive interviews, piloting, confirmatory and exploratory factor analysis, item analysis, internal consistency analysis, and other procedures. A brief step-by-step guide to help with necessary decisions during the process of adapting a questionnaire will be demonstrated.

  • Název v anglickém jazyce

    Questionnaire adaptation

  • Popis výsledku anglicky

    There are three options when using a questionnaire in a research study: a) to adopt it, i.e. use a questionnaire with good psychometrical qualities developed by other experts, b) to adapt a questionnaire to a new target population and conditions, e.g. a questionnaire from abroad, c) or to develop a new questionnaire. The first option is preferably recommended as the psychometrical properties of the instrument are known, which saves time and work, and most importantly it enables the comparison of one´s results with other studies. The adaptation of a questionnaire requires (back) translation, items adaptation, experts’ evaluation of items fitting to theory, conditions, and population; cognitive interviews, piloting, confirmatory and exploratory factor analysis, item analysis, internal consistency analysis, and other procedures. A brief step-by-step guide to help with necessary decisions during the process of adapting a questionnaire will be demonstrated.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů