Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00108207" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00108207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geography.upol.cz/geographica-48-1" target="_blank" >https://geography.upol.cz/geographica-48-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In primary schools geography is the subject in which cartographic aids are most often used. However, they also have an irreplaceable role in various forms of outdoor education (fi eld trips, outdoor exercises, school trips, open-air schools, etc.). This paper presents results obtained from interviews with teachers concerning the use of cartographic products. The survey was carried out in Brno and the sample consisted of 30 teachers, either from primary schools or from the lower levels of eight-year grammar schools (years 1–4). The fi rst part of the interviews concerned the printed cartographic products (atlases, wall maps, basemaps, etc.) used in their particular school. The second part dealt with the use of internet maps in the school environment. The fi nal part concerned the particular forms of learning during which cartographic aids are used.

  • Název v anglickém jazyce

    Cartographic aids for outdoor education in primary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In primary schools geography is the subject in which cartographic aids are most often used. However, they also have an irreplaceable role in various forms of outdoor education (fi eld trips, outdoor exercises, school trips, open-air schools, etc.). This paper presents results obtained from interviews with teachers concerning the use of cartographic products. The survey was carried out in Brno and the sample consisted of 30 teachers, either from primary schools or from the lower levels of eight-year grammar schools (years 1–4). The fi rst part of the interviews concerned the printed cartographic products (atlases, wall maps, basemaps, etc.) used in their particular school. The second part dealt with the use of internet maps in the school environment. The fi nal part concerned the particular forms of learning during which cartographic aids are used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-00695S" target="_blank" >GA16-00695S: Terénní výuka jako silná výuková strategie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Rerum Naturalium, řada Geographica

  • ISSN

    1212-2157

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    25-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus