Prezentace a zprostředkování uměleckého softwaru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110088" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kkvv.cz/konference/" target="_blank" >http://www.kkvv.cz/konference/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentace a zprostředkování uměleckého softwaru
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek Prezentace a zprostředkování uměleckého softwaru zkoumá téma uměleckého softwaru v galerijním a pedagogickém kontextu. Úvodem teoreticky vymezíme oblast softwarového umění a otázky prezentace softwarového umění směrem k recipientovi a tyto teoretické přístupy ukotvíme v pedagogické a galerijní praxi. Naše praktické zkušenosti vycházely z námi realizované výuky studentů předmětu Software art vyučovaného na oboru Teorie interaktivních médií FF MU a série seminářů realizovaných na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Vlastní tvorba studentů byla prezentována v sérii výstav zaměřených na historii softwarového umění a kreativní psaní kódu. V rámci těchto projektů jsme se rozhodli pro tři edukační a kurátorské strategie, které chceme v konferenčním příspěvku představit. Ve vybraných strategiích spojujeme jednak způsoby, jak dílo prezentovat, jak ho teoreticky reflektovat a jak přemýšlet o softwarovém umění skrze vlastní tvorbu. Svým příspěvkem chceme přispět do diskuze týkající se toho, jak lze prezentovat a zprostředkovat softwarové umění v galerii a jak jej vyučovat na univerzitě.
Název v anglickém jazyce
Presentation and mediation of artistic software
Popis výsledku anglicky
The paper Presentation and mediation of artistic software explores the topic of artistic software in the context of gallery and education. To start with, the area of software art and questions of presentation of software art towards the recipient will be theoretically defined, and these theoretical approaches will be anchored in pedagogical and gallery practice. Our practical experience was based on the teaching of the students of the subject Software art taught in the field of Interactive Media Theory of the Faculty of Arts and a series of seminars realized at the Department of Art Education of the Faculty of Education. Students' own work was presented in a series of exhibitions focusing on software art history and creative code writing. Within these projects, we decided on three educational and curatorial strategies that we would like to present in the conference paper. In selected strategies we combine ways to present the work, modes to reflect it in the theory, and concepts of thinking about software art through its own creation. This paper aims to contribute to the discussion on how to present and convey software art in the gallery and how to teach it at the university.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů