Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace "Vinnetou"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112540" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112540 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1417/3907/1854-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1417/3907/1854-1/0#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace "Vinnetou"
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá metodologií výzkumu dětského diváctví. Cílem je charakterizovat jednotlivé možnosti práce s dětským divákem po divadelním představení a navrhnout tak vhodnou metodologii pro reflexi diváckého zážitku. Důkladná analýza vybraného inscenačního tvaru i aktivní zapojení dětských diváků do výzkumné činnosti vede k odhalení komunikační roviny mezi jevištěm a hledištěm. Abychom zjistili, jakým způsobem dětský divák vnímá divadelní inscenaci, je zapotřebí zvolit vhodnou metodologii, využívající především přímého empirického poznání skupiny a její schopnosti interpretovat inscenační tvar. Komplexita divadelního umění, sdružujícího množství oblastí lidské činnosti, nabízí pro výzkum recepce divadelního zážitku dětským divákem široké spektrum možností zahrnující výzkumné metody, jež jsou charakteristické svojí multiplicitou (např. metody pedagogického výzkumu i uměleckého výzkumu). Kombinace odlišných metod může výzkum nejen obohatit, ale také dodat výzkumu větší objektivitu a relevantnost.
Název v anglickém jazyce
Research Methodology of Children's Theatre Audience on the Example of Theatre Performance "Vinnetou"
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the research methodology of children's audience. The aim is to characterize individual possibilities of working with a children's audience after a theatre performance and thus to propose a suitable methodology for reflection of the viewer's experience. A thorough analysis of the selected staging form as well as the active involvement of child viewers in the research activity lead to the discovery of the communication level between the stage and the auditorium. In order to find out how a child viewer perceives a theatre performance, it is necessary to choose a suitable methodology, using mainly direct empirical knowledge of the group and its ability to interpret the staging form. The complexity of theatrical art, bringing together a number of areas of human activity, offers a wide range of possibilities for research into the reception of a theatrical experience for children, including research methods characterized by their multiplicity (eg. methods of pedagogical research and artistic research). The combination of different methods can not only enrich research, but also give research more objectivity and relevance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
ISBN
9788021094246
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
38-61
Název nakladatele
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 3. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—