Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace "Vinnetou"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112540" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1417/3907/1854-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1417/3907/1854-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace "Vinnetou"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá metodologií výzkumu dětského diváctví. Cílem je charakterizovat jednotlivé možnosti práce s dětským divákem po divadelním představení a navrhnout tak vhodnou metodologii pro reflexi diváckého zážitku. Důkladná analýza vybraného inscenačního tvaru i aktivní zapojení dětských diváků do výzkumné činnosti vede k odhalení komunikační roviny mezi jevištěm a hledištěm. Abychom zjistili, jakým způsobem dětský divák vnímá divadelní inscenaci, je zapotřebí zvolit vhodnou metodologii, využívající především přímého empirického poznání skupiny a její schopnosti interpretovat inscenační tvar. Komplexita divadelního umění, sdružujícího množství oblastí lidské činnosti, nabízí pro výzkum recepce divadelního zážitku dětským divákem široké spektrum možností zahrnující výzkumné metody, jež jsou charakteristické svojí multiplicitou (např. metody pedagogického výzkumu i uměleckého výzkumu). Kombinace odlišných metod může výzkum nejen obohatit, ale také dodat výzkumu větší objektivitu a relevantnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Methodology of Children's Theatre Audience on the Example of Theatre Performance "Vinnetou"

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the research methodology of children's audience. The aim is to characterize individual possibilities of working with a children's audience after a theatre performance and thus to propose a suitable methodology for reflection of the viewer's experience. A thorough analysis of the selected staging form as well as the active involvement of child viewers in the research activity lead to the discovery of the communication level between the stage and the auditorium. In order to find out how a child viewer perceives a theatre performance, it is necessary to choose a suitable methodology, using mainly direct empirical knowledge of the group and its ability to interpret the staging form. The complexity of theatrical art, bringing together a number of areas of human activity, offers a wide range of possibilities for research into the reception of a theatrical experience for children, including research methods characterized by their multiplicity (eg. methods of pedagogical research and artistic research). The combination of different methods can not only enrich research, but also give research more objectivity and relevance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury

  • ISBN

    9788021094246

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    38-61

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku