Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Major Career Changes from the Perspective of Experienced Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00115909" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00115909 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/whis/journal-11-2-2019.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/whis/journal-11-2-2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2019-024" target="_blank" >10.5817/cphpj-2019-024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Major Career Changes from the Perspective of Experienced Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research study concerns the lives and careers of teachers in the late stages of their careers. The aim of the study is to describe the teachers’ careers, identify the major changes that occurred throughout their careers, and investigate how they perceive these changes. The research is based on unstructured and semi-structured interviews conducted with six practicing teachers ages fifty and older with at least twenty years of teaching experience. The research sample included teachers who teach different subjects at both lower secondary and secondary schools in the Czech Republic. It shows that the teachers often perceive changes that occurred throughout their careers negatively. However, in spite of their dissatisfaction in many areas, they are mostly very motivated and perceive their self-efficacy positively.

  • Název v anglickém jazyce

    Major Career Changes from the Perspective of Experienced Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The research study concerns the lives and careers of teachers in the late stages of their careers. The aim of the study is to describe the teachers’ careers, identify the major changes that occurred throughout their careers, and investigate how they perceive these changes. The research is based on unstructured and semi-structured interviews conducted with six practicing teachers ages fifty and older with at least twenty years of teaching experience. The research sample included teachers who teach different subjects at both lower secondary and secondary schools in the Czech Republic. It shows that the teachers often perceive changes that occurred throughout their careers negatively. However, in spite of their dissatisfaction in many areas, they are mostly very motivated and perceive their self-efficacy positively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

    2336-1654

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    119-129

  • Kód UT WoS článku

    000546956000009

  • EID výsledku v databázi Scopus