Bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí : Význam vývojových a typologických aspektů pro učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00116223" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00116223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí : Význam vývojových a typologických aspektů pro učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Dětské výtvarné tvarosloví vytvářené hlavně pomocí linií doplňované barvou je poměrně běžnou výbavou předškolních dětí. Některé děti se svými díly však většinové produkci vymykají. Společným rysem jejich tvorby je např. preference práce s barevnou skvrnou, její strukturou a kompozicí. Tento charakter má celá šíře jejich tvorby a souvisí s typologií tvůrčích projevů. Text dává do souvislosti některé oborové poznatky o horizontálních (typologických) a vertikálních (ontogenetických) aspektech rané dětské výtvarné expresivity spolu se zjištěními z kvalitativního šetření obsahu výtvarných činností v mateřských školách (v rámci specifického výzkumu na vysoké škole 2018-2019) a je doplněn obrazovou dokumentací z vybraných výtvarných kazuistik.
Název v anglickém jazyce
Natural artistic expression of preschool children : Importance of developmental and typological aspects for teachers
Popis výsledku anglicky
Children's art created mainly by using lines complemented by color is a relatively common feature of pre-school children. However, the natural expressivity of some children does not fit into the majority. A common feature of their work may be the preference for working with color, structure and composition. This character is related to the typology of creative expression. The text links the knowledge of horizontal (typological) and vertical (ontogenetic) aspects of early children's art expressivity together with findings from qualitative research (specific research 2018-2019) and is completed by pictorial documentation of case studies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník: Expresivita vo výchove III
ISBN
9788022349314
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
82-100
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—