On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00116915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00116915 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.ped.muni.cz/cphpjournal/journal-12-1-2020.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/cphpjournal/journal-12-1-2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2020-003" target="_blank" >10.5817/cphpj-2020-003</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989
Popis výsledku v původním jazyce
The text of the paper aims to analyse selected educational patterns from contemporary visual media (Czechoslovakia 1948–89) – postage stamps, posters, comics or caricatures aimed at the target group of young people. For the totalitarian communist regime, the youth represented an easily educated bearer of ideas and the prospects of maintaining the regime in the generations to come. The didactic application of these patterns in history education represents a suitable alternative to media education.
Název v anglickém jazyce
On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989
Popis výsledku anglicky
The text of the paper aims to analyse selected educational patterns from contemporary visual media (Czechoslovakia 1948–89) – postage stamps, posters, comics or caricatures aimed at the target group of young people. For the totalitarian communist regime, the youth represented an easily educated bearer of ideas and the prospects of maintaining the regime in the generations to come. The didactic application of these patterns in history education represents a suitable alternative to media education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL
ISSN
1803-6546
e-ISSN
2336-1654
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
25-34
Kód UT WoS článku
000594633200003
EID výsledku v databázi Scopus
—