Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00116915" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00116915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ped.muni.cz/cphpjournal/journal-12-1-2020.pdf" target="_blank" >https://www.ped.muni.cz/cphpjournal/journal-12-1-2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2020-003" target="_blank" >10.5817/cphpj-2020-003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text of the paper aims to analyse selected educational patterns from contemporary visual media (Czechoslovakia 1948–89) – postage stamps, posters, comics or caricatures aimed at the target group of young people. For the totalitarian communist regime, the youth represented an easily educated bearer of ideas and the prospects of maintaining the regime in the generations to come. The didactic application of these patterns in history education represents a suitable alternative to media education.

  • Název v anglickém jazyce

    On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989

  • Popis výsledku anglicky

    The text of the paper aims to analyse selected educational patterns from contemporary visual media (Czechoslovakia 1948–89) – postage stamps, posters, comics or caricatures aimed at the target group of young people. For the totalitarian communist regime, the youth represented an easily educated bearer of ideas and the prospects of maintaining the regime in the generations to come. The didactic application of these patterns in history education represents a suitable alternative to media education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL

  • ISSN

    1803-6546

  • e-ISSN

    2336-1654

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    25-34

  • Kód UT WoS článku

    000594633200003

  • EID výsledku v databázi Scopus