Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Goniometric functions in school mathematics problems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117210" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Goniometric functions in school mathematics problems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article contains a set of problems solved with the help of goniometric functions. These problems are not typical for school mathematics and while their solving it is necessary to use the connections with other branches of mathematics (solving binomial and reciprocal equations, Moivre’s theorem, Ptolemy’s theorem, arithmetic sequence, the theory of rational and irrational numbers, etc.). Solving these problems is the measure for deepening and widening of the secondary school and university students’knowledge about trigonometric functions and it contributes to their general mathematic overview.

  • Název v anglickém jazyce

    Goniometric functions in school mathematics problems

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article contains a set of problems solved with the help of goniometric functions. These problems are not typical for school mathematics and while their solving it is necessary to use the connections with other branches of mathematics (solving binomial and reciprocal equations, Moivre’s theorem, Ptolemy’s theorem, arithmetic sequence, the theory of rational and irrational numbers, etc.). Solving these problems is the measure for deepening and widening of the secondary school and university students’knowledge about trigonometric functions and it contributes to their general mathematic overview.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2020 (post-conference proceedings of extended versions of selected papers)

  • ISBN

    9788075823663

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    20-29

  • Název nakladatele

    University of Defence in Brno, 2020

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    University of Defence, Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku