Goniometric functions in school mathematics problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00117210" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00117210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Goniometric functions in school mathematics problems
Popis výsledku v původním jazyce
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article contains a set of problems solved with the help of goniometric functions. These problems are not typical for school mathematics and while their solving it is necessary to use the connections with other branches of mathematics (solving binomial and reciprocal equations, Moivre’s theorem, Ptolemy’s theorem, arithmetic sequence, the theory of rational and irrational numbers, etc.). Solving these problems is the measure for deepening and widening of the secondary school and university students’knowledge about trigonometric functions and it contributes to their general mathematic overview.
Název v anglickém jazyce
Goniometric functions in school mathematics problems
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching Mathematics at universities. The article contains a set of problems solved with the help of goniometric functions. These problems are not typical for school mathematics and while their solving it is necessary to use the connections with other branches of mathematics (solving binomial and reciprocal equations, Moivre’s theorem, Ptolemy’s theorem, arithmetic sequence, the theory of rational and irrational numbers, etc.). Solving these problems is the measure for deepening and widening of the secondary school and university students’knowledge about trigonometric functions and it contributes to their general mathematic overview.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematics, Information Technologies and Applied Sciences 2020 (post-conference proceedings of extended versions of selected papers)
ISBN
9788075823663
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
20-29
Název nakladatele
University of Defence in Brno, 2020
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
University of Defence, Brno
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—