Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118300" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118300 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://casopis.aklcr.cz/contents/lkl/2020/02.pdf" target="_blank" >https://casopis.aklcr.cz/contents/lkl/2020/02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36833/lkl.2020.042" target="_blank" >10.36833/lkl.2020.042</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odezírání a jeho role v individuální logopedické intervenci a vzdělávání jedinců se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Odezírání představuje jeden z komunikačních systémů osob se sluchovým postižením. Setkáváme se s ním při komunikaci s jedinci se sluchovým postižením od raného věku do stáří, a to bez ohledu na typ sluchové vady či kompenzační pomůcku, kterou jedinec využívá. Rozdíl je v míře využití a porozumění, které vyplývají z individuálních potřeb a možností každého jedince. Odezírání je velmi náročná psychická činnost. Ne každý jedinec s postižením sluchu odezírat umí, a ne každý se odezírat naučí. Jeho úspěšné osvojení však může hrát velkou roli v porozumění mluvené řeči, ve vzdělávání i v běžném životě.
Název v anglickém jazyce
Lipreading and its role individual speech therapy intervention and education of individuals with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
Lipreading is one of the communication systems of people with hearing impairment. We encounter it when communicating with individuals with hearing impairments from an early age to old age, regardless of the type of hearing impairment or compensatory aid that the individual uses. The difference is in the degree of usage and understanding that results from the individual needs and capabilities of each person Lipreading is a very demanding mental activity. Not every individual with a hearing impairment can lip-read or is able to learn to lip-read. However, its successful acquisition can play a major role in speech comprehension, education and everyday life.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Listy klinické logopedie
ISSN
2570-6179
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
61-68
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—