Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From corporatist ideology idealizing peasants to educational expansion. Conservatives and rural school reform in Austria, approx. 1925 to 1965

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00118379" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00118379 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://klinkhardt.ciando.com/ebook/bid-2939051" target="_blank" >http://klinkhardt.ciando.com/ebook/bid-2939051</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Zwischen Bauerntumsideologie und Bildungsexpansion: Die Konservativen und die Reform der österreichischen Landschule, ca. 1925 bis 1965

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Der vorliegende Beitrag untersucht konservative Entwürfe zur Reform des ländlichen Schulwesens in Österreich (ca. 1925 bis 1965). Im Hinblick auf ihre gesellschaftspolitische Orientierung waren diese ambivalent. Neben der Rückbesinnung auf traditionelle Werte zielten sich auch auf die Etablierung moderner hygienischer Standards und auf eine Effizienzsteigerung der Landwirtschaft. Schulische Bildung sollte also erwünschte Aspekte von Modernisierung fördern und zugleich unerwünschte Aspekte hintanhalten. Ihr wurde die Aufgabe einer Moderation des Modernisierungsprozesses zugeschrieben.

  • Název v anglickém jazyce

    From corporatist ideology idealizing peasants to educational expansion. Conservatives and rural school reform in Austria, approx. 1925 to 1965

  • Popis výsledku anglicky

    This article scrutinizes conservative blueprints for the reform of rural schools in Austria (approx. 1925-1965). Their socio-political goals were ambiguous. They aimed to re-establish traditional values. At the same time, modernization was regarded as necessary, as far as hygienic standards and the efficiency of agricultural production was concerned. School education was expected both, to foster desired aspects of modernization and to impede undesirable ones. It was assigned the task of moderating the modernization process.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF18_053%2F0016952" target="_blank" >EF18_053/0016952: Postdoc2MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Jahrbuch für Historische Bildungsforschung

  • ISBN

    9783781524132

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    28-42

  • Počet stran knihy

    246

  • Název nakladatele

    Verlag Julius Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly