Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00128234" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00128234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo" target="_blank" >https://www.talentovani.cz/aktualni-cislo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matematicky nadaný žák ve školním prostředí: Případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Článek stručně teoreticky pojednává o vzdělávání nadaných žáků a o různých skupinách nadaných žáků, které jsou určitým způsobem ve školním prostředí znevýhodněny a existuje u nich zvýšené riziko, že je učitelé nebudou umět identifikovat a adekvátně rozvíjet. Případová studie se věnuje matematicky nadanému žákovi 8. ročníku a jeho obtížím pří průchodu školní docházkou. Na jeho případě je ilustrováno, že problematika nadání není dodnes některým učitelům vlastní a důsledkem je časté riziko, že nadané děti jsou vnímány spíše jako zvláštní. Cílem článku je hledat odpovědi na čtyři výzkumné otázky, týkající se školního prostředí, možnosti rozvíjení nevšedního nadání žáka a rovněž řešitelských strategií, které žák používá.
Název v anglickém jazyce
Mathematically gifted pupil in the school environment: A case study
Popis výsledku anglicky
The article briefly theoretically discusses the education of gifted students and various problematic groups of gifted students who are disadvantaged in some way in the school environment and are at increased risk of not being identified and adequately developed.. The case study deals with a mathematically gifted 8th grade student and his difficulties in going through school. In his case, it is illustrated that the issue of giftedness is still not clear to some teachers and the result is a frequent risk that gifted children are perceived as rather strange. The aim of the article is to find answers to four research questions concerning the school environment, the possibility of developing the extraordinary gift of the pupil and also the solving strategies that the pupil uses.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Svazek periodika
X
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
22-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—