Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128232" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128232 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the frequency and accuracy of five types of grammatical collocations G8E-G8I (Benson et al. 1986) in CZEMATELC, an English language learner corpus (8,338 types; 211,503 tokens) consisting of 1,841 English exam texts from the written part of the national school-leaving exams between 2015 and 2019. The findings reveal the prevalence of A1-A2 CEFR level colligations relying on a limited number of verb lemmas, a wide incorrect pattern variation and a preference for patterns that are also the most frequent patterns of their Czech equivalents.
Název v anglickém jazyce
Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the frequency and accuracy of five types of grammatical collocations G8E-G8I (Benson et al. 1986) in CZEMATELC, an English language learner corpus (8,338 types; 211,503 tokens) consisting of 1,841 English exam texts from the written part of the national school-leaving exams between 2015 and 2019. The findings reveal the prevalence of A1-A2 CEFR level colligations relying on a limited number of verb lemmas, a wide incorrect pattern variation and a preference for patterns that are also the most frequent patterns of their Czech equivalents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English
ISBN
9788028002114
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
120-140
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—