Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00128232" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00128232 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the frequency and accuracy of five types of grammatical collocations G8E-G8I (Benson et al. 1986) in CZEMATELC, an English language learner corpus (8,338 types; 211,503 tokens) consisting of 1,841 English exam texts from the written part of the national school-leaving exams between 2015 and 2019. The findings reveal the prevalence of A1-A2 CEFR level colligations relying on a limited number of verb lemmas, a wide incorrect pattern variation and a preference for patterns that are also the most frequent patterns of their Czech equivalents.

  • Název v anglickém jazyce

    Grammatical collocations in English exam texts written by Czech secondary-school students

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the frequency and accuracy of five types of grammatical collocations G8E-G8I (Benson et al. 1986) in CZEMATELC, an English language learner corpus (8,338 types; 211,503 tokens) consisting of 1,841 English exam texts from the written part of the national school-leaving exams between 2015 and 2019. The findings reveal the prevalence of A1-A2 CEFR level colligations relying on a limited number of verb lemmas, a wide incorrect pattern variation and a preference for patterns that are also the most frequent patterns of their Czech equivalents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English

  • ISBN

    9788028002114

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    120-140

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku