VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131810" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131810 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_pecina.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_pecina.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních deseti letech do vzdělávání intenzivně pronikají prostředky digitálních technologií. S rozvojem 3D technologií, virtuální i rozšířené reality a dalších nástrojů se vzdělávání postupně přesouvá do on-line prostoru. Soudobé informační prameny tento trend označují konektivismem ve vzdělávání. V podmínkách odborného technického vzdělávání tento fenomém zatím není dostatečně zpracován. Cílem předložené teoretické studie je analyzovat dosavadní stav poznání v této oblasti a dále potom vymezit hlavní oblasti virtuální reality využitelné v podmínkách odborného technického vzdělávání. V první části jsme se zaměřili na zhodnocení dosavadních studií, které jsou této oblasti věnovány. V další části se zabýváme specifiky využití jednotlivých oblastí virtuální reality v podmínkách odborného technického vzdělávání. Zahrnuto je i hledisko dalšího profesního vzdělávání učitelů technických předmětů v této oblasti.
Název v anglickém jazyce
VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION
Popis výsledku anglicky
V posledních deseti letech do vzdělávání intenzivně pronikají prostředky digitálních technologií. S rozvojem 3D technologií, virtuální i rozšířené reality a dalších nástrojů se vzdělávání postupně přesouvá do on-line prostoru. Soudobé informační prameny tento trend označují konektivismem ve vzdělávání. V podmínkách odborného technického vzdělávání tento fenomém zatím není dostatečně zpracován. Cílem předložené teoretické studie je analyzovat dosavadní stav poznání v této oblasti a dále potom vymezit hlavní oblasti virtuální reality využitelné v podmínkách odborného technického vzdělávání. V první části jsme se zaměřili na zhodnocení dosavadních studií, které jsou této oblasti věnovány. V další části se zabýváme specifiky využití jednotlivých oblastí virtuální reality v podmínkách odborného technického vzdělávání. Zahrnuto je i hledisko dalšího profesního vzdělávání učitelů technických předmětů v této oblasti.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
1804-7890
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
211-215
Kód UT WoS článku
001027245000035
EID výsledku v databázi Scopus
—