Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00131810" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00131810 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_pecina.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1301/papers/A_pecina.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních deseti letech do vzdělávání intenzivně pronikají prostředky digitálních technologií. S rozvojem 3D technologií, virtuální i rozšířené reality a dalších nástrojů se vzdělávání postupně přesouvá do on-line prostoru. Soudobé informační prameny tento trend označují konektivismem ve vzdělávání. V podmínkách odborného technického vzdělávání tento fenomém zatím není dostatečně zpracován. Cílem předložené teoretické studie je analyzovat dosavadní stav poznání v této oblasti a dále potom vymezit hlavní oblasti virtuální reality využitelné v podmínkách odborného technického vzdělávání. V první části jsme se zaměřili na zhodnocení dosavadních studií, které jsou této oblasti věnovány. V další části se zabýváme specifiky využití jednotlivých oblastí virtuální reality v podmínkách odborného technického vzdělávání. Zahrnuto je i hledisko dalšího profesního vzdělávání učitelů technických předmětů v této oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    VIRTUAL REALITY AS A NEW PARADIGM OF TECHNICAL EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    V posledních deseti letech do vzdělávání intenzivně pronikají prostředky digitálních technologií. S rozvojem 3D technologií, virtuální i rozšířené reality a dalších nástrojů se vzdělávání postupně přesouvá do on-line prostoru. Soudobé informační prameny tento trend označují konektivismem ve vzdělávání. V podmínkách odborného technického vzdělávání tento fenomém zatím není dostatečně zpracován. Cílem předložené teoretické studie je analyzovat dosavadní stav poznání v této oblasti a dále potom vymezit hlavní oblasti virtuální reality využitelné v podmínkách odborného technického vzdělávání. V první části jsme se zaměřili na zhodnocení dosavadních studií, které jsou této oblasti věnovány. V další části se zabýváme specifiky využití jednotlivých oblastí virtuální reality v podmínkách odborného technického vzdělávání. Zahrnuto je i hledisko dalšího profesního vzdělávání učitelů technických předmětů v této oblasti.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    1804-7890

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    211-215

  • Kód UT WoS článku

    001027245000035

  • EID výsledku v databázi Scopus