Mnohoúhelníky a jejich analytické vyjádření
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00132581" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00132581 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol5No1/Vol5No1_Beranek.pdf" target="_blank" >https://emejournal.upol.cz/Issues/Vol5No1/Vol5No1_Beranek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mnohoúhelníky a jejich analytické vyjádření
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Tématem příspěvku jsou náměty pro problémovou výuku v matematice na středních a vysokých školách. Je řešen problém, jak vyjádřit zadaný rovinný geometrický útvar (např.jednoduchou lomenou čáru nebo mnohoúhelník) pomocí jediné rovnice s absolutními hodnotami v proměnných x, y. Při řešení je využíván i matematický program Derive.
Název v anglickém jazyce
Polygons and their analytical representation
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The article offers ideas for problem teaching in mathematics at secondary schools and universities. There is being solved the problem of expressing the given planar geometrical figure (e.g. a simple polygonal line or a polygon) using one equation with absolute values of variables x, y. While solving the computer mathematical program Derive is used.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
2694-8133
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
6-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—