Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00134564" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00134564 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://vysvedcenijinak.ped.muni.cz" target="_blank" >https://vysvedcenijinak.ped.muni.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pilotní design vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Byla vytvořena šablona vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ. Řešitelský tým vycházel z premisy, že primárním účelem hodnocení je podpora učení a rozvoje žáků. Inovované vysvědčení plní funkci sumativního hodnocení – poskytuje informaci o dosažené úrovní výstupů žáků a jejich chování v konkrétním období ve vztahu k cílům vzdělávání, a zároveň obsahuje složku formativní. Formativní hodnocení poskytuje žákovi slovní zpětnou vazbu k jeho procesu učení, výsledkům a doporučení k dalšímu rozvoji. Současně slouží k jeho sebereflexi a dalšímu rozvoji žáka. Důraz na formativní složku na vysvědčení podporuje práci s formativním vzděláváním v průběhu celého školního roku a také práci s kritérii a stupnicemi tak, aby si je žáci i rodiče osvojili. Inovované vysvědčení plní tři základní požadavky hodnocení: hodnocení učení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení. Finální verze pilotního designu vysvědčení pro 1. a 2. stupeň ZŠ se představuje pod označením Vysvědčení JINAK a má celkem šest stran. Nově přichází s celou stránkou pro hodnocení chování (kompetencí) a celou stránkou pro sebehodnocení žáka.
Název v anglickém jazyce
Pilot design of report cards for primary and lower secondary school
Popis výsledku anglicky
A report card template was created for grades 1 and 2 of primary school. The design team started from the premise that the primary purpose of assessment is to support pupils' learning and development. The innovated report card fulfils the function of summative assessment - it provides information about the level of pupils' achievement and behaviour in a specific period in relation to the learning objectives, and at the same time it contains a formative component. Formative assessment provides verbal feedback on the pupil's learning process, performance and recommendations for further development. At the same time, it serves for the pupil's self-reflection and further development. Emphasizing the formative component on report cards supports work with formative learning throughout the school year, as well as work with criteria and scales so that students and parents become familiar with them. The redesigned report card fulfills three basic assessment requirements: assessment for learning, assessment for learning, and assessment as learning. The final version of the pilot report card design for Primary 1 and 2 is presented under the name Report Cards Different and has a total of six pages. It now comes with a full page for behavioural (competency) assessment and a full page for pupil self-assessment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL05000360" target="_blank" >TL05000360: Vývoj a implementace pilotního designu školního vysvědčení: Inovace závěrečného hodnocení žáků základní školy ve vazbě na komplexní rozvíjející hodnocení.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů