Film Music Analysis for Educational Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136056" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136056 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acta.bibl.u-szeged.hu/84636/1/enek_zene_tanszek_2024.pdf#page=109" target="_blank" >https://acta.bibl.u-szeged.hu/84636/1/enek_zene_tanszek_2024.pdf#page=109</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Film Music Analysis for Educational Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution focuses on the educational use of film music, i.e., the various approaches teachers may choose when working with this kind of music production. It explains the advantages of film music in education compared to other types of music and presents film music not as a specific genre but rather as an intersection of genres where we find both mainstream and avant-garde production, not to mention all kinds of world and ethnic music. In this regard, certain film soundtracks, which are probably generally known for pupils/students, can help get the listeners closer to genres they may not like but might accept as a part of a complex film work. The second part of the paper aims at chosen functions that music takes on in a film. The interpretation of those functions is supplemented with audio-visual examples and possible use options in education.
Název v anglickém jazyce
Film Music Analysis for Educational Practice
Popis výsledku anglicky
The contribution focuses on the educational use of film music, i.e., the various approaches teachers may choose when working with this kind of music production. It explains the advantages of film music in education compared to other types of music and presents film music not as a specific genre but rather as an intersection of genres where we find both mainstream and avant-garde production, not to mention all kinds of world and ethnic music. In this regard, certain film soundtracks, which are probably generally known for pupils/students, can help get the listeners closer to genres they may not like but might accept as a part of a complex film work. The second part of the paper aims at chosen functions that music takes on in a film. The interpretation of those functions is supplemented with audio-visual examples and possible use options in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Brun (145) - Gershwin (125) - Kadosa (120): Tanulmánykötet
ISBN
9789636480318
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
109-123
Název nakladatele
SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék
Místo vydání
Szeged
Místo konání akce
Szeged
Datum konání akce
3. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—