Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Music Analysis for Educational Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00136056" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00136056 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.bibl.u-szeged.hu/84636/1/enek_zene_tanszek_2024.pdf#page=109" target="_blank" >https://acta.bibl.u-szeged.hu/84636/1/enek_zene_tanszek_2024.pdf#page=109</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Music Analysis for Educational Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution focuses on the educational use of film music, i.e., the various approaches teachers may choose when working with this kind of music production. It explains the advantages of film music in education compared to other types of music and presents film music not as a specific genre but rather as an intersection of genres where we find both mainstream and avant-garde production, not to mention all kinds of world and ethnic music. In this regard, certain film soundtracks, which are probably generally known for pupils/students, can help get the listeners closer to genres they may not like but might accept as a part of a complex film work. The second part of the paper aims at chosen functions that music takes on in a film. The interpretation of those functions is supplemented with audio-visual examples and possible use options in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Music Analysis for Educational Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution focuses on the educational use of film music, i.e., the various approaches teachers may choose when working with this kind of music production. It explains the advantages of film music in education compared to other types of music and presents film music not as a specific genre but rather as an intersection of genres where we find both mainstream and avant-garde production, not to mention all kinds of world and ethnic music. In this regard, certain film soundtracks, which are probably generally known for pupils/students, can help get the listeners closer to genres they may not like but might accept as a part of a complex film work. The second part of the paper aims at chosen functions that music takes on in a film. The interpretation of those functions is supplemented with audio-visual examples and possible use options in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Brun (145) - Gershwin (125) - Kadosa (120): Tanulmánykötet

  • ISBN

    9789636480318

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    109-123

  • Název nakladatele

    SZTE JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék

  • Místo vydání

    Szeged

  • Místo konání akce

    Szeged

  • Datum konání akce

    3. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku