K některým otázkám vzdělávání trenérů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F06%3A00017562" target="_blank" >RIV/00216224:14510/06:00017562 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K některým otázkám vzdělávání trenérů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je úvodním teoreticko-empirickým vstupem do problematiky vzdělávání trenérů, jedné z nedílných součástí široce koncipovaného projektu Trenér, cesta k profesi a její gradace, na jehož realizaci se podílí Katedra společenských věd FSpS MU. Autořivnímají trenérství jako profesi rozličných podob, která od svých vykonavatelů vyžaduje nejen široké odborné znalosti, ale také osobnostní předpoklady a sociální dovednosti. Úspěch trenéra je obvykle zakotven ve vztahu se sportovci, v motivaci, v důvěřea osobním nasazení. Jeho profesní role a poslání se mění v souvislosti s měnící se podobou sportovního světa, stále vyšší nároky jsou kladeny na trenérovy vůdcovské, strategické a taktické schopnosti, ale současně i na jeho pedagogickou odpovědnost. V důsledku přirozených proměn trenérské profese přitahuje stále více pozornosti otázka vzdělávání trenérů. Zdůrazňuje se zejména nezbytnost tzv. klinického přístupu typu praxe ? teorie ? praxe, který by měl zmírnit propast mezi poetikou teori
Název v anglickém jazyce
To Selected Problems in Coach Education
Popis výsledku anglicky
The paper is a theoretical-empirical introduction to the issue of coach education, which represents an indispensable part of a broadly conceived project The Coach, Embarking on a Coaching Career and its Development, carried out by the Department of Social Sciences at the Faculty of Sports Studies MU. The authors perceive coaching as a profession of various forms requiring from its practitioners not only extensive expert knowledge, but also personal dispositions and social skills. The key of the coachs success is usually in the relationship with athletes, motivation, trust and personal commitment. The professional roles and missions vary depending on the changing form of the sports world: increasing demands are imposed on the coachs leadership skills, strategy and tactics, but at the same time there are demands on the responsibility of coaches as educators. As a consequence of natural transformation of the coaching profession the issue of coach education attracts more attention. The mai
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sport a kvalita života 2006.
ISBN
80-210-4145-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
55
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
9. 11. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—