Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trenér v normativní koncepci pedagogiky sportu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F06%3A00017620" target="_blank" >RIV/00216224:14510/06:00017620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trenér v normativní koncepci pedagogiky sportu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogika sportu se z hlediska základních vědeckých paradigmat člení především na dvě oblasti ? na empirickou a normativní. Uvedené dělení se odráží mj. v odlišném pohledu na problematiku trenérství. Z hlediska vzrůstajícího tlaku na maximální sportovnívýkon se jeví jako efektivní sociální výzkum úspěšných trenérů a jejich aktivit, tzn. empirická (výzkumná) orientace pedagogiky sportu. Z hlediska širších humanizačních aspektů a především v souvislosti s reakcí na prohlubující se negativní jevy ve vrcholovém sportu sílí význam normativní pedagogiky sportu, která v trenérské práci zvláště zdůrazňuje pedagogickou odpovědnost, směřování k ?dobrému životu? a rozvoj prosociálního chování.

  • Název v anglickém jazyce

    The Coach in the Normative Conception of Sport Pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    Sport pedagogy from the point of view of elementary scientific paradigms can be divided above all into two areas ? empirical and normative. The given classification is reflected apart from other aspects in a different view on the issue of coaching. In terms of increasing pressure on maximum sports performance what seems effective is social research of successful coaches and their activities, i.e. empirical (research) orientation of sport pedagogy. In terms of broader humanization aspects and primarily in connection with a reaction to intensifying negative phenomena in top sport the significance of normative sport pedagogy is rising, emphasising in coaching mainly responsibility of educators, striving for the ?good life? and the development of prosocialbehaviour.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací Fakulty sportovních studií

  • ISBN

    80-210-4136-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    49-65

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku