Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00047480" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00047480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětívšech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jdeo metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin).

  • Název v anglickém jazyce

    The Halliwick Concept in the Faculty of Sports Studies of Masaryk University

  • Popis výsledku anglicky

    Swimming is one of the favourite motor activities in school physical education. Some children, however, may experience anxious feelings only while imaging the contact with water and therefore, they avoid any swimming courses. Swimming is accompanied notonly by feelings of joy, pureness and beauty of the water environment but also by a particular kind of fear under the above mentioned conditions that shall be overcome by volition. Success at overcoming these feelings of fear mostly supports the awareness of ones strength, courage, decisiveness and resourcefulness (Blahutková, Pacholík, 2006). The Halliwick Method of teaching swimming is one of the ways of overcoming these problems. It is a method focused at the handicapped. However, its usage is widerand it may be also used at healthy population with various problems (feelings of anxiosity, problems with contact with water, onerous movements in the water environment due to various reasons).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Health Education and Quality of Life II

  • ISBN

    978-80-7394-180-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of South Bohemia in České Budějovice

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    Hluboká nad Vltavou

  • Datum konání akce

    8. 10. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku