Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F09%3A00047480" target="_blank" >RIV/00216224:14510/09:00047480 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Halliwickův koncept plavecké výuky na Fakultě sportovních studií Masarykovy univerzity
Popis výsledku v původním jazyce
Plavání patří k nejoblíbenějším pohybovým aktivitám ve školní tělesné výchově. Jak vyplývá z výzkumných šetření (Bunc, 1996, Blahutková, 1998, Charvát, 2004, Hodaň, 2005), je plavání ve výčtu sportovních disciplín v tělesné výchově na prvním místě u dětívšech stupňů škol. Některé děti však vykazují úzkostné pocity při představě kontaktu s vodou a kurzům plavání se vyhýbají. Plavání je provázeno pocity radosti, čistoty a krásy prostředí, ale i pocitem určitého druhu strachu ve změněných podmínkách, které je nutno překonávat vůlí. Úspěch při překonání těchto pocitů posiluje především sebedůvěru ve vlastní síly, odvahu, rozhodnost a duchapřítomnost (Blahutková, Pacholík, 2006). Halliwickova metoda plavání je jednou z cest, jak tyto problémy překonat. Jdeo metodu určenou handicapovaným, její využití je však mnohem širší a lze ji uplatnit také u zdravých osob s různými problémy (anxiozní pocity, potíže s kontaktem s vodou, obtížný pohyb ve vodě z nerůznějších příčin).
Název v anglickém jazyce
The Halliwick Concept in the Faculty of Sports Studies of Masaryk University
Popis výsledku anglicky
Swimming is one of the favourite motor activities in school physical education. Some children, however, may experience anxious feelings only while imaging the contact with water and therefore, they avoid any swimming courses. Swimming is accompanied notonly by feelings of joy, pureness and beauty of the water environment but also by a particular kind of fear under the above mentioned conditions that shall be overcome by volition. Success at overcoming these feelings of fear mostly supports the awareness of ones strength, courage, decisiveness and resourcefulness (Blahutková, Pacholík, 2006). The Halliwick Method of teaching swimming is one of the ways of overcoming these problems. It is a method focused at the handicapped. However, its usage is widerand it may be also used at healthy population with various problems (feelings of anxiosity, problems with contact with water, onerous movements in the water environment due to various reasons).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Health Education and Quality of Life II
ISBN
978-80-7394-180-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of South Bohemia in České Budějovice
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
Hluboká nad Vltavou
Datum konání akce
8. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—