Žonglování jako prostředek prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F10%3A00067204" target="_blank" >RIV/00216224:14510/10:00067204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žonglování jako prostředek prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje žonglování jako jednu z forem prevence sociálně patologického chování u dětí a mládeže. Žonglování je kreativní pohybovou aktivitou, spadající do oboru psychomotoriky, která nespočívá pouze v nácviku a drilu techniky, ale umožňuje též rozvoj nových pohybových zkušeností a dovedností. U specifických skupin můžeme žonglérskou průpravou sledovat různé cíle ? z oblasti sociální, zdravotní či psychiky jedince. Na základě výzkumu u jedinců se symptomy specifických poruch chování a poruchchování (Trávníková, 2008) můžeme žonglování doporučit jako vhodný nástroj při při hledání cest k problémovým jedincům a jejich kontaktů, komunikace a skupinové interakce. Žonglování může působit jako relaxační prostředek, je zdrojem motivace a snahy vyniknout mezi ostatními a podporuje zdravou soutěživost v kolektivu. Sólové žonglování je vhodné kombinovat se skupinovým, abychom rozvíjeli i smysl pro spolupráci ve skupině.
Název v anglickém jazyce
Juggling as a Means of Prevention of Social-Pathological Features in Children and Youth
Popis výsledku anglicky
The paper presents juggling as a means of prevention of social-pathological behaviour in children and youth. Juggling is a creative physical activity from the field of psychomotricity which focuses not only on drill of the juggling technique, but it alsoenables us to develop new motor experiences and skills. By means of juggling we may follow various goals in specific groups ? from the social, health or psychological areas. On the basis of the research in pupils with symptoms of specific learning disorders and behaviour disorders (Trávníková, 2008) we may recommend juggling as a suitable means in searching paths towards problematic pupils and their contacts, communication and group interaction. Juggling may be used as a relaxation means, it is a source of motivation and efforts to become unique withing a group. It also supports a healthy competitiveness in a collective. It is recommendable to combine solo juggling with group juggling in order to develop the sense of cooperation in a c
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů