Vliv postojů k vykonávání pohybových aktivit na tělesnou zdatnost studentů vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F14%3A00079420" target="_blank" >RIV/00216224:14510/14:00079420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6750-2014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6750-2014</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6750-2014" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-6750-2014</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv postojů k vykonávání pohybových aktivit na tělesnou zdatnost studentů vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole se autoři zabývají zkoumáním vlivu postojů pro vykonávání pohybových aktivit na pohybovou výkonnost na souborech bratislavských vysokoškoláků. V dotazníkové metodě byla využita na hodnocení jednotlivých postojových složek Lickertova škála sumovaných odhadů. Pohybová výkonnost byla posuzována na základě šesti testů: předklon v sedě, skok do dálky z místa, hod medicinbalem, člunkový běh, sed-leh a vytrvalostní člunkový běh. Autoři zjistili nejvýraznější rozdíly mezi studenty FTVŠ a studenty ostatních fakult a univerzit v složkách tendence konat a kognitivní, menší rozdíl byl zjištěný ve složce emotivní. Potvrdil se předpoklad, že studenti FTVŠ dosahují signifikantně vyšší úroveň pohybové výkonnosti, než studenti ostatních fakult a univerzit, ato v souborech chlapců i dívek.
Název v anglickém jazyce
Effect of performing physical activities on physical fitness of university students
Popis výsledku anglicky
In this chapter, the authors deal with examining the influence of attitudes for performing physical activities on physical performance on the sets of Bratislava college students. In a survey method was used for the assessment of individual attitudinal components Lickertova range of estimates summarized. Physical performance was assessed on the basis of six tests: Seated forward bend, jump from place, throw the medicine ball, shuttle run, sit - lie and endurance shuttle run. The authors found the most striking differences between students FTVŠ and students of other faculties and universities in folders tendency to act and cognitive smaller difference was found in the folder emotional. The assumption that students FTVŠ achieved significantly higher levels of physical performance than students of other faculties and universities, and in the files of boys and girls.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aplikovaná antropomotorika II
ISBN
9788021067493
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
68-92
Počet stran knihy
169
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—