Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepercepce začlenění do interpersonálního chování u studentů sportovního gymnázia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F18%3A00103408" target="_blank" >RIV/00216224:14510/18:00103408 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8752" target="_blank" >https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8752</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebepercepce začlenění do interpersonálního chování u studentů sportovního gymnázia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Osobnost člověka je soubor všech projevů chování, prožívání a vnímání, který je typický vždy pro konkrétního člověka v interpersonálních vztazích. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké typy interpersonálních vazeb si studenti sportovního gymnázia uvědomují, přičítají si je a zařazují se do nich. A v dílčích cílech je dále srovnat mezi muži a ženami, mezi individuálními a kolektivními sporty a podle úspěšnosti. Použitými metodami byl kvantitativní a komparativní výzkum s dedukcí. Pro zjištění interpersonálního chování byl použit standardizovaný dotazník interpersonální diagnózy (ICL). Celkem se výzkumu zúčastnilo 229 studentů. Výsledkem výzkumu je zjištění, že studenti sportovního gymnázia se přiřazují do dimenze odpovědného chování (odpovědné osobnosti). Rozdíl mezi osobností mužů a žen je v míře dominance a afiliace. Muži jsou dominantnější a ženy jsou afiliativnější (přátelštější a kooperativnější). Přínosem výzkumu je zjištění, že klíčovým faktorem úspěchu sportovců je dominantní typ osobnosti. Toho může využít vedení sportovního gymnázia, které může do přijímacího řízení zařadit vyplnění dotazníku ICL a spolupráci s psychologem. Dále toho mohou využít budoucí studenti gymnázia k posouzení své perspektivy a kultivaci psychiky ve sportovním tréninku.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-perception of inclusion in interpersonal behavior by students of the sports grammar school

  • Popis výsledku anglicky

    The personality of a person is a set of all manifestations of behavior, experience and perception that is typical of a particular person in interpersonal relationships. The aim of the research was to find what types of interpersonal relationships students in a sports school are aware and they add to themselves. And in partial goals it is a comparison between men and women, between individual and collective sports and by success. The methods were quantitative and comparative research with deduction. To determine interpersonal behaviour standardized interpersonal diagnosis questionnaire (ICL) was used. Altogether, 229 students participated in the research. The outcome of the research is that the students of a sports secondary school add themself to dimension of responsible behavior (responsible personality). The differences between men and women can be seen in dominance and affiliation. Men are more dominant and women are more affiliative (friendlier and more cooperative). The benefit of this work is the discovery that the key factor in the success of athletes is the dominant personality type. These findings may be useful for sports schools in the admission process, in which the ICL questionnaire may be included and cooperation with a psychologist. It may be also beneficial for future secondary school students to assess their perspective and to cultivate the psyche in sports training.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    132-140

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus