Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj neformálního vzdělávání sportovních trenérů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F18%3A00105779" target="_blank" >RIV/00216224:14510/18:00105779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj neformálního vzdělávání sportovních trenérů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Gradace sportovního trenéra představuje komplexní a dlouhodobý proces, ve kterém sehrává podstatnou roli jeho vzdělávání. Moderní koncepce celoživotního vzdělávání zdůrazňuje vedle formálního vzdělávání také vzdělávání neformální a informální. Tato oblast dalšího vzdělávání sportovních trenérů však prozatím není dostatečně empiricky prozkoumána. S odstupem 5 let jsme uskutečnili dvě dotazníková šetření, a to v roce 2011 (n = 142) a 2016 (n = 142). Jejich cílem byla deskripce neformálního vzdělávání a informálního učení u vybraných trenérů a zjištění, jaké možnosti dalšího vzdělávání tito trenéři mají a jaké limity identifikují ve svém dalším vzdělávání. Komparace provedených šetření měla za cíl zjistit, zda po pěti letech došlo k rozvoji neformálního a informálního vzdělávání vybraných sportovních trenérů. Zjištěné údaje nám v porovnání let 2011 a 2016 ukazují určitá zlepšení v přístupu vybraných trenérů k neformálnímu a informálnímu vzdělávání. Výsledky zároveň naznačují institucím, které se přímo nebo nepřímo na trenérském vzdělávání podílejí, kde se objevují rezervy v neformálním vzdělávání a informálním učení sportovních trenérů. Gradace sportovního trenéra představuje komplexní a dlouhodobý proces, ve kterém sehrává podstatnou roli jeho vzdělávání. Moderní koncepce celoživotního vzdělávání zdůrazňuje vedle formálního vzdělávání také vzdělávání neformální a informální. Tato oblast dalšího vzdělávání sportovních trenérů však prozatím není dostatečně empiricky prozkoumána. S odstupem 5 let jsme uskutečnili dvě dotazníková šetření, a to v roce 2011 (n = 142) a 2016 (n = 142). Jejich cílem byla deskripce neformálního vzdělávání a informálního učení u vybraných trenérů a zjištění, jaké možnosti dalšího vzdělávání tito trenéři mají a jaké limity identifikují ve svém dalším vzdělávání. Komparace provedených šetření měla za cíl zjistit, zda po pěti letech došlo k rozvoji neformálního a informálního vzdělávání vybraných sportovních trenérů. Zjištěné údaje nám v porovnání let 2011 a 2016 ukazují určitá zlepšení v přístupu vybraných trenérů k neformálnímu a informálnímu vzdělávání. Výsledky zároveň naznačují institucím, které se přímo nebo nepřímo na trenérském vzdělávání podílejí, kde se objevují rezervy v neformálním vzdělávání a informálním učení sportovních trenérů. Gradace sportovního trenéra představuje komplexní a dlouhodobý proces, ve kterém sehrává podstatnou roli jeho vzdělávání. Moderní koncepce celoživotního vzdělávání zdůrazňuje vedle formálního vzdělávání také vzdělávání neformální a informální. Tato oblast dalšího vzdělávání sportovních trenérů však prozatím není dostatečně empiricky prozkoumána. S odstupem 5 let jsme uskutečnili dvě dotazníková šetření, a to v roce 2011 (n = 142) a 2016 (n = 142). Jejich cílem byla deskripce neformálního vzdělávání a informálního učení u vybraných trenérů a zjištění, jaké možnosti dalšího vzdělávání tito trenéři mají a jaké limity identifikují ve svém dalším vzdělávání. Komparace provedených šetření měla za cíl zjistit, zda po pěti letech došlo k rozvoji neformálního a informálního vzdělávání vybraných sportovních trenérů. Zjištěné údaje nám v porovnání let 2011 a 2016 ukazují určitá zlepšení v přístupu vybraných trenérů k neformálnímu a informálnímu vzdělávání. Výsledky zároveň naznačují institucím, které se přímo nebo nepřímo na trenérském vzdělávání podílejí, kde se objevují rezervy v neformálním vzdělávání a informálním učení sportovních trenérů.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of non-formal sports coach education

  • Popis výsledku anglicky

    The development of a sports coach is a complex and long-term process in which his education plays an essential role. In addition to formal education, the modern concept of lifelong learning also emphasizes non-formal and informal learning. However, this area of log life education of sports coaches is not yet sufficiently empirically explored. We conducted two questionnaire surveys in 2011 (n = 142) and 2016 (n = 142). They aimed to describe non-formal education and informal learning among selected coaches and to find out what future educational opportunities these coaches have and what limits they identify in their further education. The comparison of the investigations was aimed at determining whether, after five years, the non-formal and informal education of selected sports trainers developed. The data we find compared to 2011 and 2016 show some improvement in the access of selected coaches to non-formal and informal learning. The results also indicate institutions that participate directly or indirectly in coaching, where there are reserves in non-formal education and informal learning of sports coaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    122-135

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus