Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sportovní trenér: vymezování profese a její různé podoby a problémy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F19%3A00111364" target="_blank" >RIV/00216224:14510/19:00111364 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.14" target="_blank" >10.14712/23363177.2019.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sportovní trenér: vymezování profese a její různé podoby a problémy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je koncipována jako teoretický vhled do profese sportovního trenéra. Na základě kulturně-historické argumentace je jejím cílem nastínit, jak se profese sportovních trenérů utvářela v kontextu dynamicky se rozvíjející oblasti tělesné výchovy a sportu a s jakými problémy je konfrontována. Úvodní část je věnována historickému ohlédnutí (se) za vznikem trenérství. Následně jsou představeny vymezení a charakteristika této oblasti lidské činnosti. V kontextu diskuse o (semi)profesionalismu je zmíněna myšlenka sdíleného profesního prostoru, v němž vedle profesionálních zkušených trenérů působí také dobrovolní a poloprofesionální (začínající) trenéři. Poté jsou v textu rozebírány funkce trenérů a požadavky na jejich kompetence. Výklad ústí do problematiky vzdělávání trenérů. V závěru studie jsou zmíněny tři problémové okruhy trenérské profese: 1) její specifické a obecné charakteristiky, 2) etablování trenérství jako široce pojímané profese, 3) vzdělávání a profesní rozvoj trenérů.

  • Název v anglickém jazyce

    Sports Coach: Evolving the Profession and Its Various Forms and  Challenges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides theoretical insights into the sports coach profession. Based on cultural-historical argumentation, its ambition is to outline how the sports coach profession evolved in the context of the development of physical education and sport and which problems it faced. The introductory part provides a historical overview of the development of the sports coach profession. In the next step, the evolution of the sports coach profession is outlined. In the context of the debate on semi-professionalism, the phenomenon of shared professional space, where not only professional, experienced coaches but also volunteer and quasi-professional (novice) coaches are working. In the next step, the functions and competencies of sports coaches are discussed. The education of coaches is analyzed. By the end of the paper, selected challenges of the sports coach profession and professionalization are addressed: 1) specific and generic features of sports coach profession; 2) evolving sports coach profession on a broad scale; 3) education and professional development of coaches.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

    2336-3177

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    63-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85080037759