Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F21%3A00123672" target="_blank" >RIV/00216224:14510/21:00123672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/studiasportiva/issue/view/1169/569" target="_blank" >https://journals.muni.cz/studiasportiva/issue/view/1169/569</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/StS2021-2-6" target="_blank" >10.5817/StS2021-2-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with formal educational programmes for fencing coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic. Based on a content analysis of mainly curricular documents, we were able to identify and describe similarities and differences in approaches to coach education. They were appa¬rent primarily on the legislative, organisational and content level. The research shows that the road to coaching excellence takes a different length of time in different countries. It is even in sharp contrast to formal licence education of some fencing federations when it comes to a bachelor study programme. Differences were also found in the approach towards the organisation of practical training. The more traditionally designed education of coaches in Hungary and the Czech Republic differed from the education in Great Britain from a philosophical and content point of view, specifically in topics such as the application of soft skills and setting, planning and assessment of goals in coaches’ practice.

  • Název v anglickém jazyce

    The Organisation of Formal Education of Fencing Coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with formal educational programmes for fencing coaches in Hungary, Great Britain and the Czech Republic. Based on a content analysis of mainly curricular documents, we were able to identify and describe similarities and differences in approaches to coach education. They were appa¬rent primarily on the legislative, organisational and content level. The research shows that the road to coaching excellence takes a different length of time in different countries. It is even in sharp contrast to formal licence education of some fencing federations when it comes to a bachelor study programme. Differences were also found in the approach towards the organisation of practical training. The more traditionally designed education of coaches in Hungary and the Czech Republic differed from the education in Great Britain from a philosophical and content point of view, specifically in topics such as the application of soft skills and setting, planning and assessment of goals in coaches’ practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

    2570-8783

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    61-87

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85123677579