Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F05%3A00019900" target="_blank" >RIV/00216224:14560/05:00019900 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Organizační kultura českých výrobních firem: vztah mezi organizačními hodnotami, normami a chováním organizace.
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumné studie, jejímž cílem bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot, norem a na úrovni chování. Obsahové složky organizační kultury na uvedených úrovních analýzy byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem. Výsledky výzkumu dokumentují řadu souvislostí mezi hodnotami, normami a strategickými aspekty chování českých firem a naznačují kulturní příčiny problémů těch firem, které usilují o přežití.
Název v anglickém jazyce
Organizational culture of Czech manufacturing companies: the relationship between organizational values, norms and behavior
Popis výsledku anglicky
Článek prezentuje výsledky výzkumné studie, jejímž cílem bylo zjistit vztah mezi obsahovými složkami organizační kultury českých výrobních firem identifikovanými na úrovni organizačních hodnot, norem a na úrovni chování. Obsahové složky organizační kultury na uvedených úrovních analýzy byly identifikovány prostřednictvím faktorové analýzy dat získaných příslušnými dotazníky, souvislost mezi nimi byla zjišťována prostřednictvím korelací. Výzkum byl proveden u 74 českých výrobních firem, výzkumný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů zkoumaných firem. Výsledky výzkumu dokumentují řadu souvislostí mezi hodnotami, normami a strategickými aspekty chování českých firem a naznačují kulturní příčiny problémů těch firem, které usilují o přežití.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0114" target="_blank" >GA402/02/0114: Organizační kultura českých firem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manažment v teórii a praxi - on-line odborný časopis o nových trendoch v manažmente.
ISSN
1336-7137
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
4-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—