Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza financování železniční dopravy v České a Slovenské republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F06%3A00015709" target="_blank" >RIV/00216224:14560/06:00015709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza financování železniční dopravy v České a Slovenské republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se snažíme kvantifikovat veškeré náklady spojené s provozováním železniční dopravy v ČR a SR. Na začátek se věnujeme přímým nákladům železničního dopravy v účetnictví Českých drah, Železnice Slovenské republiky, Železniční společnosti Slovensko a Správy železniční dopravní cesty. Zabýváme se analýzou skytých dotací objevující v účetnictví Státního fondu dopravní infrastruktury ČR a státních závěrečných účtech obou zemí. Rozdělujeme dotace do železniční dopravy v ČR a SR na přímé a nepřímé. Porovnáváme výši subvencí do železnic v obou státem. Na závěr vyhodnotíme celkovou dotační sumu a navrhujeme doporučení pro hospodářskou politiku v železniční dopravě.

  • Název v anglickém jazyce

    The analyse of financing the rail transport in the Czech and Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    We are trying to quantify all relevant costs connected with the railways operation in the Slovak and Czech Republic. We start with the direct costs of railway operation present in the accounting of the rail operator Cźech Railways, Railway Copany Slovakia and infrastructure manager, Railway Infrastructure Administration Czech Republic, The Railways of the Slovak Republic. Then we continue the analyses with the more hidden costs of railways present in the accounting of rail track operator, State Fund ofTransport Infrastructure and directly in the state budget. We sort subsidies into two parts: direct and indirect railway's subsidies in the Slovak and Czech Republic. We are trying to evaluate the total costs of railway transport for public budgets and formulate recommodation for economic policy in the railway sector.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F04%2F2128" target="_blank" >GA402/04/2128: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EURNEX - Žel 2006 "Ku konkurencieschopným železničným systémom v Európe" (2.diel)

  • ISBN

    80-8070-550-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    237-242

  • Název nakladatele

    EDIS - vydavatelstvo ZU Žilina

  • Místo vydání

    Žilinská Univerzita Žilina

  • Místo konání akce

    Žilinská Univerzita Žilina

  • Datum konání akce

    31. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku