Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00032230" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00032230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annualreports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Insight into Corporate Social Responsibility practices of Czech companies

  • Popis výsledku anglicky

    Growing power of interest groups (stakeholders) together with legislation forces companies to have bigger social responsibility for their activities. The extent of such activities in Czech companies is unknown, as the representative poll on this topic has not been done so far. Therefore we cannot describe the situation in the Czech Republic in exact data. In our paper, we try to explore activities regarding Corporate Social Responsibility reporting in Czech firms. We conducted content analysis of annualreports of companies to find out if and to what extent do the annual reports of Czech companies include information about CSR activities. Besides this explorative research aim, we have also tested three main hypotheses concerning linkages between CSR reporting and (1) ownership of companies, (2) economical conditions and (3) size of companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Crafting Business Strategies for National and International Markets

  • ISBN

    978-975-01-3970-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Beykent University, Gebze Institute of Technology and Canakkale Onsekiz Mart University

  • Místo vydání

    Antalya

  • Místo konání akce

    Antalya

  • Datum konání akce

    21. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku