Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evropské železnice na počátku 21. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00032473" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00032473 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Evropské železnice na počátku 21. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evropské železnice mají za sebou téměř dvě století slavné historie. V současnosti však čelí vážným problémům. Razantní nástup silniční dopravy je z řady oblastí dopravního trhu zcela vytlačil a na několika zbylých segementech se železniční doprava drží jen s velkými obtížemi. Důsledkem jsou poklesy tržeb a nárůsty ztrát železničních společností. Evropská strategie revitalizace železnic je založena na veřejných investicích do infrastruktury a na zavedení konkurence do provozování železničních služeb. Cílem tohoto příspěvku je zhodnocení příležitostí a rizik, kterým evropské železnice budou čelit v 21. století.

  • Název v anglickém jazyce

    European railways at the begining of the 21st century

  • Popis výsledku anglicky

    European railways have long history of operation. But presently they are faced with challenging problems. The success of road transport has diminished their market shares considerably. As a consequence revenues declined and European railways operations are usually unprofitable. This has led to growing dependency on public subsidies and to high indebtness of railway companies. European transport policy tries to revitalize railway transport through competition promotion and infrastructure financing. The aim of this paper is to assess economic possibilities and limits of European railway at the beginning of 21st century.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EURNEX - Žel 2007 "Towards more competitve European railway system" (2.diel)

  • ISBN

    978-80-8070-679-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    EDIS - vydavatelstvo ZU Žilina

  • Místo vydání

    Žilinská Univerzita Žilina

  • Místo konání akce

    Žilinská Univerzita Žilina

  • Datum konání akce

    30. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku