Evropské železnice na počátku 21. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F07%3A00032473" target="_blank" >RIV/00216224:14560/07:00032473 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evropské železnice na počátku 21. století
Popis výsledku v původním jazyce
Evropské železnice mají za sebou téměř dvě století slavné historie. V současnosti však čelí vážným problémům. Razantní nástup silniční dopravy je z řady oblastí dopravního trhu zcela vytlačil a na několika zbylých segementech se železniční doprava drží jen s velkými obtížemi. Důsledkem jsou poklesy tržeb a nárůsty ztrát železničních společností. Evropská strategie revitalizace železnic je založena na veřejných investicích do infrastruktury a na zavedení konkurence do provozování železničních služeb. Cílem tohoto příspěvku je zhodnocení příležitostí a rizik, kterým evropské železnice budou čelit v 21. století.
Název v anglickém jazyce
European railways at the begining of the 21st century
Popis výsledku anglicky
European railways have long history of operation. But presently they are faced with challenging problems. The success of road transport has diminished their market shares considerably. As a consequence revenues declined and European railways operations are usually unprofitable. This has led to growing dependency on public subsidies and to high indebtness of railway companies. European transport policy tries to revitalize railway transport through competition promotion and infrastructure financing. The aim of this paper is to assess economic possibilities and limits of European railway at the beginning of 21st century.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EURNEX - Žel 2007 "Towards more competitve European railway system" (2.diel)
ISBN
978-80-8070-679-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
EDIS - vydavatelstvo ZU Žilina
Místo vydání
Žilinská Univerzita Žilina
Místo konání akce
Žilinská Univerzita Žilina
Datum konání akce
30. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—