Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Budou české železnice vůbec někdy efektivní? Případová studie firmy se SBC syndromem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00025039" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00025039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Will Czech Trains Ever Travel to Efficient Destinations? Case Study of Firm under SBC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the application of the Soft Budget Constraint theory on the Czech railways. It attempts to show that the organizational structure of the Czech Railways is historically dependent on governmental subsidies. Evidence from financial analyses supports the hypothesis that even though public policy is trying to establish a competitive environment in the Czech Railways' organizational structure, the existing environment could not improve efficiency of the railways without cutting the governmental subsidies. The reason for such conclusion is that the incentive structure will not motivate the Czech Railways' organizations to improve the efficiency or, alternatively, it will not allow these historically inefficient organizational structures todisappear.

  • Název v anglickém jazyce

    Will Czech Trains Ever Travel to Efficient Destinations? Case Study of Firm under SBC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the application of the Soft Budget Constraint theory on the Czech railways. It attempts to show that the organizational structure of the Czech Railways is historically dependent on governmental subsidies. Evidence from financial analyses supports the hypothesis that even though public policy is trying to establish a competitive environment in the Czech Railways' organizational structure, the existing environment could not improve efficiency of the railways without cutting the governmental subsidies. The reason for such conclusion is that the incentive structure will not motivate the Czech Railways' organizations to improve the efficiency or, alternatively, it will not allow these historically inefficient organizational structures todisappear.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí

  • ISBN

    978-80-7399-557-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Telč

  • Datum konání akce

    13. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku