Budou české železnice vůbec někdy efektivní? Případová studie firmy se SBC syndromem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00025039" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00025039 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Will Czech Trains Ever Travel to Efficient Destinations? Case Study of Firm under SBC
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the application of the Soft Budget Constraint theory on the Czech railways. It attempts to show that the organizational structure of the Czech Railways is historically dependent on governmental subsidies. Evidence from financial analyses supports the hypothesis that even though public policy is trying to establish a competitive environment in the Czech Railways' organizational structure, the existing environment could not improve efficiency of the railways without cutting the governmental subsidies. The reason for such conclusion is that the incentive structure will not motivate the Czech Railways' organizations to improve the efficiency or, alternatively, it will not allow these historically inefficient organizational structures todisappear.
Název v anglickém jazyce
Will Czech Trains Ever Travel to Efficient Destinations? Case Study of Firm under SBC
Popis výsledku anglicky
The paper presents the application of the Soft Budget Constraint theory on the Czech railways. It attempts to show that the organizational structure of the Czech Railways is historically dependent on governmental subsidies. Evidence from financial analyses supports the hypothesis that even though public policy is trying to establish a competitive environment in the Czech Railways' organizational structure, the existing environment could not improve efficiency of the railways without cutting the governmental subsidies. The reason for such conclusion is that the incentive structure will not motivate the Czech Railways' organizations to improve the efficiency or, alternatively, it will not allow these historically inefficient organizational structures todisappear.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - ekonomické a regionální aspekty regulace konkurenčního prostředí
ISBN
978-80-7399-557-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Telč
Datum konání akce
13. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—