Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00033416" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00033416 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter examines Web sites created by American Multinational Corporations (MNCs) in the Czech Republic. Utilizing a content analysis technique, we scrutinized (1) the type of brand Web site functions, and (2) the similarity ratings between the home(U.S.) sites and Czech sites. Implications are discussed from the Web site standardization versus localization perspective.
Název v anglickém jazyce
Understanding Brand Web Site Positioning in the New EU Member States: The Case of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This chapter examines Web sites created by American Multinational Corporations (MNCs) in the Czech Republic. Utilizing a content analysis technique, we scrutinized (1) the type of brand Web site functions, and (2) the similarity ratings between the home(U.S.) sites and Czech sites. Implications are discussed from the Web site standardization versus localization perspective.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Raisinghani, Mahesh S. (ed.), Handbook of Research on Global Information Technology Management
ISBN
978-1-59904-875-8
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Počet stran knihy
566
Název nakladatele
Idea Group Reference
Místo vydání
Hershey, New York (US)
Kód UT WoS kapitoly
—