Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Má sociální politika vliv na přijetí Eura v ČR?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00036273" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00036273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Má sociální politika vliv na přijetí Eura v ČR?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na otázku, zda je ČR připravena na přijetí eura z pohledu veřejných financí je jednoznačná odpověď ČR v současnosti není připravena na přijetí eura, ale připravuje se. Toto hodnocení lze zaměřit na dvě oblasti. Jedna oblast je oblastí fiskální, tzn. plníme parametr, který je zadán EU pro vstup, tzn. fiskální maastrichtské kritérium. Toto maastrichtské kritérium má dvě oblasti, které je nutno splnit první oblastí je fiskální deficit, který nesmí přesáhnout 3 %, druhá oblast je dluh, který nesmí být vyššíjak 60% HDP. Dominantní roli ve veřejných výdajích hraje nastavení sociálního systému, resp. výdaje na sociální politiku. Jelikož sociální transfery tvoří až 80% mandatorních výdajů ze státního rozpočtu, potom sociální politika je významným parametrem,který může odložit datum přijetí Eura v ČR. V příspěvku se zaměřím na zhodnocení plnění současného stavu kritérií pro přijetí eura a vliv výdajů sociální politiky na veřejné rozpočty.

  • Název v anglickém jazyce

    Social policy and acceptance Euro in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Na otázku, zda je ČR připravena na přijetí eura z pohledu veřejných financí je jednoznačná odpověď ČR v současnosti není připravena na přijetí eura, ale připravuje se. Toto hodnocení lze zaměřit na dvě oblasti. Jedna oblast je oblastí fiskální, tzn. plníme parametr, který je zadán EU pro vstup, tzn. fiskální maastrichtské kritérium. Toto maastrichtské kritérium má dvě oblasti, které je nutno splnit první oblastí je fiskální deficit, který nesmí přesáhnout 3 %, druhá oblast je dluh, který nesmí být vyššíjak 60% HDP. Dominantní roli ve veřejných výdajích hraje nastavení sociálního systému, resp. výdaje na sociální politiku. Jelikož sociální transfery tvoří až 80% mandatorních výdajů ze státního rozpočtu, potom sociální politika je významným parametrem,který může odložit datum přijetí Eura v ČR. V příspěvku se zaměřím na zhodnocení plnění současného stavu kritérií pro přijetí eura a vliv výdajů sociální politiky na veřejné rozpočty.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    CIBÁKOVÁ, V., MALÝ, I. A KOL. Tvorba efektívneho modelu verejnej správy po zavedení eura

  • ISBN

    978-80-89143-72-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    VŠEMvs

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly