Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tourism in the Czech Republic: in form of presentation of Atlas of tourism of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00030096" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00030096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tourism in the Czech Republic: in form of presentation of Atlas of tourism of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent 15 years the meaning of tourism as social and economical phenomenon has been rising in the Czech Republic. The open-market economy offers Czech tourism a range of opportunities for further development and as well as obligations (e.g. accommodation capacities, quality of services and establishments) to both domestic and foreign visitors. The contribution covers the current state of tourism in the Czech Republic. Moreover, it focuses on geographical prerequisites, natural and cultural attractiveness and tourism potential. It assesses economical importance of tourism, domestic and foreign admissions. Finally, the paper involves the spatial distribution of basic and associated tourist infrastructure (accommodation establishments, second housing and sport-recreational infrastructure) and the main forms of tourism in the Czech Republic (urban tourism, water side recreation, whole-season mountain tourism, spa tourism, congress tourism, wine tourism, etc.).

  • Název v anglickém jazyce

    Tourism in the Czech Republic: in form of presentation of Atlas of tourism of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In recent 15 years the meaning of tourism as social and economical phenomenon has been rising in the Czech Republic. The open-market economy offers Czech tourism a range of opportunities for further development and as well as obligations (e.g. accommodation capacities, quality of services and establishments) to both domestic and foreign visitors. The contribution covers the current state of tourism in the Czech Republic. Moreover, it focuses on geographical prerequisites, natural and cultural attractiveness and tourism potential. It assesses economical importance of tourism, domestic and foreign admissions. Finally, the paper involves the spatial distribution of basic and associated tourist infrastructure (accommodation establishments, second housing and sport-recreational infrastructure) and the main forms of tourism in the Czech Republic (urban tourism, water side recreation, whole-season mountain tourism, spa tourism, congress tourism, wine tourism, etc.).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/WB-08-04" target="_blank" >WB-08-04: Návrh nové rajonizace cestovního ruchu ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Wilk, W. (ed.): Global Changes: Their Regional and Local Aspects

  • ISBN

    978-83-89502-73-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Warsaw

  • Místo vydání

    Warsaw

  • Místo konání akce

    Kruklanki

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku