Důvody angažovanosti v CSR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F09%3A00038069" target="_blank" >RIV/00216224:14560/09:00038069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Důvody angažovanosti v CSR
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na analýzu a interpretaci dílčí otázky výzkumu realizovaného Katedrou podnikového hospodářství za podpory Centra výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky. Cílem položené otázky bylo zjistit, co je důvodem angažovanosti podnikův CSR aktivitách a jaké je rozložení výskytu jednotlivých důvodů. Dílčím cílem pak bylo zjištění, zda podniky přistupují k CSR aktivitám pouze jako k dalšímu marketingovému nástroji. Následně bylo též sledováno, zda se uváděné důvody překrývají s široceprezentovanými benefity vyplývajícími z CSR aktivit, z čehož by se dle autorky dalo usuzovat, že si podniky tyto benefity uvědomují a nejsou tudíž jen teoretickou abstrakcí. Prezentovaná data vycházejí z výpovědí 206 respondentů, kteří v podnicích nejčastěji zastávali pozici (generálních) ředitelů, odborných ředitelů a jednatelů. Podniky pocházely ze dvou odvětví: stavebnictví a zpracovatelského průmyslu.
Název v anglickém jazyce
Reasons for CSR involvement
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the analysis and interpretation of the open question in the part B6 of questionnaire used in the first phase of Research of Department of Corporate economy and The Centre of the Research of competitiveness of the Czech economy. The first aim of paper was to identify reasons for involvement in CSR and distribution of frequency of these reasons. The second aim was to find out if the companies realize CSR activities only for the marketing purposes. The last aim of the paper was to compare identified reasons with the globally mentioned benefits resulting from CSR activities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0524" target="_blank" >1M0524: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vývojové tendence podniků V: specifický výzkum Katedry podnikového hospodářství.
ISBN
978-80-210-5003-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—