Intermodální shift mezi leteckou a železniční dopravou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F10%3A00049005" target="_blank" >RIV/00216224:14560/10:00049005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Intermodální shift mezi leteckou a železniční dopravou
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je analyzovat krátkodobý efekt takové šokové změny nabídky dopravních služeb. Předmětem zkoumání je přesun poptávky od letecké k železniční dopravě ve velmi krátkém období, jako reakce na uzavření mezinárodního letiště v Praze Ruzyni, tzn. odpověď na otázku, do jaké míry využili cestující železnici jako alternativu k zablokované letecké přepravě. Odpověď na tuto otázku je zajímavá z hlediska dopravního plánování, zejména v oblasti investic do dopravní infrastruktury v kontextu evropských reforem a liberalizace železniční dopravy.
Název v anglickém jazyce
Air and Rail Intermodal Shift
Popis výsledku anglicky
The eruption of Eyjafjallajökull volcano in April 2010 blocked air transport in significant part of Europe and influenced international as well as long-distance domestic passenger transport. Airports throughout Europe stayed closed so that thousands of passengers had to cancel their journey or to find another possibility to reach their destinations; in this case they had to choice an alternative transport mode. The aim of the paper is to analyse a short-run effect of shock changes in transport servicessupply. The question to be answered is in what capacity air passengers prefer rail against road transportation in case of air transportations break down.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konkurence na evropských železnicích - ekonomické, právní a regionální faktory
ISBN
978-80-210-5309-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
UCT Telč
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—