The Assessment of Knowledge Infrastructure in Regions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F11%3A00057669" target="_blank" >RIV/00216224:14560/11:00057669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Assessment of Knowledge Infrastructure in Regions
Popis výsledku v původním jazyce
The assessment of knowledge infrastructure is oriented at the institutional support for the development of the knowledge base, the main component of which is the infrastructure for education. To carry out assessment of knowledge infrastructure of the Czech districts (administrative districts of municipalities). The attention focused on the assessment of a regional distribution of universities and colleges, secondary schools and higher vocational schools. The information we gained on the education infrastructure was combined with the information gained from the analysis of the location of science and research institutes and also science and technology parks and business incubators. The most significant centres found in the best classification group arePrague and Brno. The second group contains all the remaining regional capitals except Karlovy Vary, together with Opava ? a traditional university centre. The strongest centre within this group is Ostrava, the weakest is Jihlava.
Název v anglickém jazyce
The Assessment of Knowledge Infrastructure in Regions
Popis výsledku anglicky
The assessment of knowledge infrastructure is oriented at the institutional support for the development of the knowledge base, the main component of which is the infrastructure for education. To carry out assessment of knowledge infrastructure of the Czech districts (administrative districts of municipalities). The attention focused on the assessment of a regional distribution of universities and colleges, secondary schools and higher vocational schools. The information we gained on the education infrastructure was combined with the information gained from the analysis of the location of science and research institutes and also science and technology parks and business incubators. The most significant centres found in the best classification group arePrague and Brno. The second group contains all the remaining regional capitals except Karlovy Vary, together with Opava ? a traditional university centre. The strongest centre within this group is Ostrava, the weakest is Jihlava.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F08%2F0071" target="_blank" >GA402/08/0071: Regionální hodnocení kvality podnikatelského prostředí z hlediska potenciálu pro rozvoj a transfer inovací.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Proceedings of Riga Teacher Training and Educational Management Academy?s 6th Young Scientist Conference
ISBN
9789934821578
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
236-243
Název nakladatele
Riga Teacher Training and Educational Management Academy
Místo vydání
Riga
Místo konání akce
Riga
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—