Quality criteria of Czech municipal offices ? views of their employees
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00059058" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00059058 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality criteria of Czech municipal offices ? views of their employees
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract: Quality management initiatives represent visible parts of public administration reforms and modernizations. It is now rare for a government statement about public services not to mention the idea of ?improvement? and, often in the same breath,of ?quality? (Gaster and Squires, 2003). Throughout the 1980s, both applied and academic researchers focused on service quality attributes in order to operationalize the customer satisfaction construct (Allen, 2004). The aim to uncover the general, universal services attributes that contribute most significantly to relevant quality assessment has been apparent particularly in research in private sector organizations. In recent years, there have been some attempts at verifying the usability of the attributes and the tools based on them to measure the quality of public services (Lukášová, 2008).
Název v anglickém jazyce
Quality criteria of Czech municipal offices ? views of their employees
Popis výsledku anglicky
Abstract: Quality management initiatives represent visible parts of public administration reforms and modernizations. It is now rare for a government statement about public services not to mention the idea of ?improvement? and, often in the same breath,of ?quality? (Gaster and Squires, 2003). Throughout the 1980s, both applied and academic researchers focused on service quality attributes in order to operationalize the customer satisfaction construct (Allen, 2004). The aim to uncover the general, universal services attributes that contribute most significantly to relevant quality assessment has been apparent particularly in research in private sector organizations. In recent years, there have been some attempts at verifying the usability of the attributes and the tools based on them to measure the quality of public services (Lukášová, 2008).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Knowledge, Culture and Change Management
ISSN
1447-9524
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
235-259
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—