Faktory ovlivňující CSR reportování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00062597" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00062597 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory ovlivňující CSR reportování
Popis výsledku v původním jazyce
CSR reportování představuje v současné době jednu z nejvíce rostoucích oblastí společenské odpovědnosti podniku. Lze ho charakterizovat jako proces komunikování sociálních a environmentálních dopadů způsobených aktivitami podniku vybraným typům stakeholderů. Motivaci managerů podniků k jeho využití je možné vysvětlit pomocí několika teorií. V knize jsou blíže představeny tři nejčastěji uváděné ? legitimacy, positive accounting a stakeholderská teorie. Na jejich základě byla zahraničními výzkumy identifikována celá řada faktorů ovlivňujících CSR reportování. Zjištění jejich působení na CSR reportování v českém prostředí bylo předmětem v knize prezentovaného výzkumu. Z jeho výsledků vyplývá, že na CSR reportování v českém prostředí mají ze zkoumaných faktorů větší vliv míra souběhu vlastnictví a řízení, velikost podniku, původ vlastníka a míra ocenění jména podniku.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing CSR Reporting
Popis výsledku anglicky
CSR reporting currently represents one of the most rapidly growing areas of CSR. It can be characterized as a process of communication of social and environmental impacts of corporate activities on the selected types of stakeholders. Motivation of corporate managers to its utilization can be explained by several theories. The book describes in detail the three most frequently mentioned theories ? the legitimacy, positive accounting and the stakeholder theory. On their basis the foreign researchers identified a number of factors influencing the CSR reporting. Findings of their impact on the CSR reporting in the Czech environment were subject of the research presented within the book. Its results show that out of the all researched factors, the CSR reporting in the Czech environment is most influenced by the rate of ownership and management confluence, by the size of the corporation, origin of the owner and the value of corporate image.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0524" target="_blank" >1M0524: Centrum výzkumu konkurenční schopnosti české ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021059856
Počet stran knihy
139
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—