Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Liberalization and regulation in Central European railway markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F12%3A00071117" target="_blank" >RIV/00216224:14560/12:00071117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Liberalization and regulation in Central European railway markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    European reforms were applied to revitalise Central European railways. These were based on a vertical separation of the infrastructure from the operation and on allowing third-party access. Central European countries were originally behind in applicationof the regulations. Approaching EU accession, however, made them apply these very rigorously. As a result of liberalisation, the competition in railway freight transport is fiercer in new member countries than in the old member countries. On top of this, those new member countries with the most developed competition are experiencing the largest drop in their railways? market shares. Some countries indicate that competition development is supported not so much by the implementation of reform strategiesbut rather by the weakness of the incumbent who typically has chronic problems with liquidity and indebtedness while the newly arising competitors strip them of the most lucrative parts of the market.

  • Název v anglickém jazyce

    Liberalization and regulation in Central European railway markets

  • Popis výsledku anglicky

    European reforms were applied to revitalise Central European railways. These were based on a vertical separation of the infrastructure from the operation and on allowing third-party access. Central European countries were originally behind in applicationof the regulations. Approaching EU accession, however, made them apply these very rigorously. As a result of liberalisation, the competition in railway freight transport is fiercer in new member countries than in the old member countries. On top of this, those new member countries with the most developed competition are experiencing the largest drop in their railways? market shares. Some countries indicate that competition development is supported not so much by the implementation of reform strategiesbut rather by the weakness of the incumbent who typically has chronic problems with liquidity and indebtedness while the newly arising competitors strip them of the most lucrative parts of the market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Uniwersytet Szczecinski Zeszyty Naukowe Nr 741 Problemy Transportu i Logistyki

  • ISSN

    1644-275X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    267-278

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus