Regulace konkurenčního prostředí na železnici ? čas rozhodnout.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00065528" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00065528 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ekonomiedopravy.cz" target="_blank" >http://www.ekonomiedopravy.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-6425-7" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-6425-7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Regulace konkurenčního prostředí na železnici ? čas rozhodnout.
Popis výsledku v původním jazyce
Text shrnuje a analyzuje základní typologii regulace konkurence v odvětví železniční dopravy v celém období jeho existence. Jednotlivé kategorie jsou doplněny příklady realizace. Na základě historického srovnání je provedena komparace s cíli evropských železničních reforem a jejich aplikace v jednotlivých zemích. Závěrem je doporučení systémové regulace odvětví na bázi veřejných soutěží, nikoli na základě volné konkurence (open access).
Název v anglickém jazyce
Regulating of competition in the rail industry ? the time to decide.
Popis výsledku anglicky
The competition was regulated within the railway industry by the state throughout the world from the beginning of the railway era in the 19th century. We examine four models of the competition on railways in the world, and then compare influence on a state budget analyzing the case of Austrian railways. Finally we compare a historical experience with current European railway reforms and deduce possible forms of the railway industrys regulation and their compatibility with objectives of a transport policy. We conclude the only possibility is an unbundled market based on competitive tendering of passenger services instead of free open access.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD010063" target="_blank" >TD010063: Optimalizace regulace konkurenčního prostředí v železniční osobní a nákladní dopravě v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích.
ISBN
9788021064256
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
93-116
Název nakladatele
Masarykova univerzita MuniPress
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
UCT Telč
Datum konání akce
8. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—