Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00065529" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00065529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ekonomiedopravy.cz" target="_blank" >http://www.ekonomiedopravy.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Regulovaná a neregulovaná konkurence na kolejích
Popis výsledku v původním jazyce
Sborník příspěvků pro letošní Seminář Telč 2013 má téma soužití regulované a neregulované konkurence na kolejích. Odráží tak situaci, kdy liberalizace odvětví železniční dopravy je ve středoevropských podmínkách již nezpochybnitelnou realitou a konkurence se rozvíjí jak v sektoru osobní, tak v sektoru nákladní dopravy. Dynamický a nekoordinovaný rozvoj konkurence však vytváří nové problémy a výzvy, se kterými si musí poradit regulátoři a tvůrci hospodářské politiky. Prezentované příspěvky letošního semináře se proto zabývají tématem regulace konkurence z mezioborového pohledu. Základním regulatorním rámcem jsou právní normy, které jsou postupně implementovány do českých podmínek a utvářejí tak všeobecná pravidla hry (P. Mlsna, M. Jandová ? T. Paleta).Tato všeobecná pravidla však v domácích podmínkách vyžadují nutnost a potřebu rozhodnout o konkrétní podobě jejich implementace (A. Peltrám ? T. Paleta, M. Kvizda). Při tom je však nutné brát v úvahu ekonomickou realitu prostředí české že
Název v anglickém jazyce
Regulated and Unregulated Competition on Rails
Popis výsledku anglicky
The theme of the regional conference was cohabitation of regulated and unregulated competition in the rail industry. It reflected the state of affairs when liberalization of rail transport in CEE countries is an undeniable fact, however there are many new challenges for regulators and makers of economic policy. Presented papers dealt with rail competition issues from different interdisciplinary positions. The main regulatory tool is legal implementation of European rules (P. Mlsna, M. Jandová ? T. Paleta). There is a need for qualified decision-making in pursuing policy (A. Peltrám ? T. Paleta, M. Kvizda), but the economic realities of the Czech railway environment have to be respected (T. Pospíšil, J. Čáp ? N. Kudláčková ? V. Melichar). The other analysed topics included open access on the Prague? Ostrava line (Z. Tomeš, M. Jandová ? V. Rederer), regional aspects of railway competition (J. Mašek ? M. Kendra, T. Nigrin, M. Horňák ? V. Toth) and railway liberalization in Slovakia (A. Do
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD010063" target="_blank" >TD010063: Optimalizace regulace konkurenčního prostředí v železniční osobní a nákladní dopravě v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů