Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00066015" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00066015 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.transporteconomics.eu" target="_blank" >http://www.transporteconomics.eu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study compares the density of transport on the Czech railway network. It analyzes the Czech railway network finding several parts of it are odd today: these railway lines were created in different geopolitical situation and mostly due to military reasons. It is identified these lines and compare the transport density on these lines with the transport density on the rest of the network. These lines reached considerable lower transport density making parts of the network less efficient and competitive. The study may offer an alternative view of a railway transport?s deficiency and may stimulate the debate on structure and quality of railway networks.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.

  • Popis výsledku anglicky

    The study compares the density of transport on the Czech railway network. It analyzes the Czech railway network finding several parts of it are odd today: these railway lines were created in different geopolitical situation and mostly due to military reasons. It is identified these lines and compare the transport density on these lines with the transport density on the rest of the network. These lines reached considerable lower transport density making parts of the network less efficient and competitive. The study may offer an alternative view of a railway transport?s deficiency and may stimulate the debate on structure and quality of railway networks.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Eastern European Railways in Transition - Nineteenth to Twenty-first Centuries.

  • ISBN

    9781409427827

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    99-116

  • Počet stran knihy

    391

  • Název nakladatele

    Ashgate

  • Místo vydání

    Farnham (London)

  • Kód UT WoS kapitoly