Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00066015" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00066015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.transporteconomics.eu" target="_blank" >http://www.transporteconomics.eu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.
Popis výsledku v původním jazyce
The study compares the density of transport on the Czech railway network. It analyzes the Czech railway network finding several parts of it are odd today: these railway lines were created in different geopolitical situation and mostly due to military reasons. It is identified these lines and compare the transport density on these lines with the transport density on the rest of the network. These lines reached considerable lower transport density making parts of the network less efficient and competitive. The study may offer an alternative view of a railway transport?s deficiency and may stimulate the debate on structure and quality of railway networks.
Název v anglickém jazyce
Czech Military Railways ? History and a Comparative Analysis of the Czech Railway Network?s Efficiency.
Popis výsledku anglicky
The study compares the density of transport on the Czech railway network. It analyzes the Czech railway network finding several parts of it are odd today: these railway lines were created in different geopolitical situation and mostly due to military reasons. It is identified these lines and compare the transport density on these lines with the transport density on the rest of the network. These lines reached considerable lower transport density making parts of the network less efficient and competitive. The study may offer an alternative view of a railway transport?s deficiency and may stimulate the debate on structure and quality of railway networks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F08%2F1438" target="_blank" >GA402/08/1438: Konkurenceschopnost a konkurence v železniční dopravě - možnosti a limity hospodářské politiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Eastern European Railways in Transition - Nineteenth to Twenty-first Centuries.
ISBN
9781409427827
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
99-116
Počet stran knihy
391
Název nakladatele
Ashgate
Místo vydání
Farnham (London)
Kód UT WoS kapitoly
—