Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A simulation model of a monopoly passenger rail service with two?way traffic: testing the optimization algorithm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00076910" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00076910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A simulation model of a monopoly passenger rail service with two?way traffic: testing the optimization algorithm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present an agent?based model of a long?distance passenger rail service. The model contains two terminal stations and a monopoly train operating company whose aim is to set the fare and departure times from both stations so that its profit is maximized. The paper introduces an algorithm that combines three different elimination strategies which are used for finding the optimum timetable. Starting from the maximum possible number of departures, the strategies might sequentially eliminate either one random pair of departures, each from a different terminal station, two pairs of departures, or a number of departures necessary to significantly reduce capital costs of the operating company. The strategies might be combined in different proportions. In order to find out whether all strategies should be used and what is the optimal proportion in which the strategies should be applied, we analyze data from 10,800 runs of the model. We find that all strategies are useful.

  • Název v anglickém jazyce

    A simulation model of a monopoly passenger rail service with two?way traffic: testing the optimization algorithm

  • Popis výsledku anglicky

    We present an agent?based model of a long?distance passenger rail service. The model contains two terminal stations and a monopoly train operating company whose aim is to set the fare and departure times from both stations so that its profit is maximized. The paper introduces an algorithm that combines three different elimination strategies which are used for finding the optimum timetable. Starting from the maximum possible number of departures, the strategies might sequentially eliminate either one random pair of departures, each from a different terminal station, two pairs of departures, or a number of departures necessary to significantly reduce capital costs of the operating company. The strategies might be combined in different proportions. In order to find out whether all strategies should be used and what is the optimal proportion in which the strategies should be applied, we analyze data from 10,800 runs of the model. We find that all strategies are useful.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Economic Challenges: 5th International PhD Student Conference

  • ISBN

    9788021071407

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    191-200

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    29. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku