Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Can Ambiguity Aversion Explain Contributions to Public Goods?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077647" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Can Ambiguity Aversion Explain Contributions to Public Goods?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authors measured levels of risk aversion and ambiguity aversion (over both gains and losses). Subjects then participated in a one shot public goods game followed by conditional public goods game. It was hypothesized people highly ambiguity averse would make lower unconditional contributions, as the situation could be considered ambiguous, and higher conditional contributions, where no ambiguity exists. Results show there is no relationship between preference measures and contributions in public goods game, suggesting participants do not perceive the situation of public goods game as ambiguous. The only significant variable predicting their unconditional and conditional contribution was their stated belief about contributions of others.

  • Název v anglickém jazyce

    Can Ambiguity Aversion Explain Contributions to Public Goods?

  • Popis výsledku anglicky

    Authors measured levels of risk aversion and ambiguity aversion (over both gains and losses). Subjects then participated in a one shot public goods game followed by conditional public goods game. It was hypothesized people highly ambiguity averse would make lower unconditional contributions, as the situation could be considered ambiguous, and higher conditional contributions, where no ambiguity exists. Results show there is no relationship between preference measures and contributions in public goods game, suggesting participants do not perceive the situation of public goods game as ambiguous. The only significant variable predicting their unconditional and conditional contribution was their stated belief about contributions of others.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů