Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání v regionálních inovačních strategiích krajů ČR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077808" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání v regionálních inovačních strategiích krajů ČR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V konceptu znalostní ekonomiky hrají klíčovou roli lidské zdroje, vzdělávání a neustálá tvorba inovací. Schopnost inovovat a vytvářet inovativní produkty dává regionům významnou konkurenční výhodu, která podněcuje vznik pracovních míst a ekonomický rozvoj regionu. V České republice existuje již určitou dobu trvající problém, a to nesoulad mezi vzděláním absolventů a požadavky trhu práce. Zatímco firmy hledají technicky vzdělané pracovníky, mezi studenty přetrvává zájem především o humanitní obory. Protoje velmi důležité podporovat zájem o technické obory již u žáků základních a středních škol.Předkládaný článek zkoumá způsoby, jakými kraje České republiky motivují děti a žáky středních škol ke studiu technických oborů. Formou případových studií přibližuje jednotlivé nástroje a projekty.

  • Název v anglickém jazyce

    Education in regional innovation strategies of Czech regions

  • Popis výsledku anglicky

    In the concept of knowledge economy human resources, education and innovation play a key role. The ability to innovate and create innovative products gives an important competitive advantage to regions and helps them to create jobs and develop their economy.In Czech Republic there is a problem with a discrepancy between education of students and labour market requirement. While companies call for technically educated workers, students are more interested in humanistic studies. Because of that it is veryimportant to encourage motivation to study technically fields.This paper is describing the ways which regions of Czech Republic use to motivate children and students to study technically fields. Using case studies the paper is showing concrete instruments and projects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdelávanie ako determinant rozvoja sociálneho podnikania. Zborník vedeckých štúdií.

  • ISBN

    9788055707488

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Belianum, Ekonomická fakulta UMB

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku