Vzdělávání v regionálních inovačních strategiích krajů ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077808" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077808 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání v regionálních inovačních strategiích krajů ČR
Popis výsledku v původním jazyce
V konceptu znalostní ekonomiky hrají klíčovou roli lidské zdroje, vzdělávání a neustálá tvorba inovací. Schopnost inovovat a vytvářet inovativní produkty dává regionům významnou konkurenční výhodu, která podněcuje vznik pracovních míst a ekonomický rozvoj regionu. V České republice existuje již určitou dobu trvající problém, a to nesoulad mezi vzděláním absolventů a požadavky trhu práce. Zatímco firmy hledají technicky vzdělané pracovníky, mezi studenty přetrvává zájem především o humanitní obory. Protoje velmi důležité podporovat zájem o technické obory již u žáků základních a středních škol.Předkládaný článek zkoumá způsoby, jakými kraje České republiky motivují děti a žáky středních škol ke studiu technických oborů. Formou případových studií přibližuje jednotlivé nástroje a projekty.
Název v anglickém jazyce
Education in regional innovation strategies of Czech regions
Popis výsledku anglicky
In the concept of knowledge economy human resources, education and innovation play a key role. The ability to innovate and create innovative products gives an important competitive advantage to regions and helps them to create jobs and develop their economy.In Czech Republic there is a problem with a discrepancy between education of students and labour market requirement. While companies call for technically educated workers, students are more interested in humanistic studies. Because of that it is veryimportant to encourage motivation to study technically fields.This paper is describing the ways which regions of Czech Republic use to motivate children and students to study technically fields. Using case studies the paper is showing concrete instruments and projects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdelávanie ako determinant rozvoja sociálneho podnikania. Zborník vedeckých štúdií.
ISBN
9788055707488
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Belianum, Ekonomická fakulta UMB
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—