Autobus nebo vlak? Ekonomický pohled na optimalizaci modálního splitu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00080398" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00080398 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autobus nebo vlak? Ekonomický pohled na optimalizaci modálního splitu.
Popis výsledku v původním jazyce
Přednáška analyzuje faktory volby užití dopravního módu z hlediska dopravce, cestujícího a objednatele (státu, kraje). Na základě ekonomické teorie jsou definovány základní modely (dvousektorový a třísektorový) volby módu a důsledky pro veřejnou osobní dopravu.
Název v anglickém jazyce
Coach or Train? An Economic view on Optimization of Modal Split.
Popis výsledku anglicky
The lecture analyzes the significance of rolling stock as an element of competitiveness of rail passenger transport. First, from the perspective of the carrier identifies business strategies, which constitute a supply of transport services. Then identifies consumer strategy of passengers, which drives a demand for transport. The result is a decision matrix, where the preferences of passengers meet or do not meet with offered services of carriers. Lecture further explains the importance of different categories of vehicles to achieve equilibrium between supply and demand on the market for transport services.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TD020010" target="_blank" >TD020010: Optimalizace a zefektivnění zadávání a kontroly veřejných soutěží v osobní železniční dopravě v ČR v kontextu společných politik EU.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů