Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00082621" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00082621 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Labour mobility (or, formally, travels to work) is the most significant region-shaping process creating agglomeration hinterlands of all larger cities. The South-Moravian Region and the city of Brno, which, with the population of 400,000, is its naturalcentre, represent the model region for this article. Based on performed research work the article would like to introduce and verify the potential of labour mobility of the region's inhabitants in relation to the expected potential salary/wage, transporttime and distance from the centre - these belong among the principal economic motivators for travelling to work. Agglomeration effects of the Brno City are therefore perceived in the context of space and time while emphasizing transport costs, transportfacilities and the effect of labour mobility itself.

  • Název v anglickém jazyce

    Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility

  • Popis výsledku anglicky

    Labour mobility (or, formally, travels to work) is the most significant region-shaping process creating agglomeration hinterlands of all larger cities. The South-Moravian Region and the city of Brno, which, with the population of 400,000, is its naturalcentre, represent the model region for this article. Based on performed research work the article would like to introduce and verify the potential of labour mobility of the region's inhabitants in relation to the expected potential salary/wage, transporttime and distance from the centre - these belong among the principal economic motivators for travelling to work. Agglomeration effects of the Brno City are therefore perceived in the context of space and time while emphasizing transport costs, transportfacilities and the effect of labour mobility itself.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geographia Technica

  • ISSN

    1842-5135

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    (10) 2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    66-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus