Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00082621" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00082621 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility
Popis výsledku v původním jazyce
Labour mobility (or, formally, travels to work) is the most significant region-shaping process creating agglomeration hinterlands of all larger cities. The South-Moravian Region and the city of Brno, which, with the population of 400,000, is its naturalcentre, represent the model region for this article. Based on performed research work the article would like to introduce and verify the potential of labour mobility of the region's inhabitants in relation to the expected potential salary/wage, transporttime and distance from the centre - these belong among the principal economic motivators for travelling to work. Agglomeration effects of the Brno City are therefore perceived in the context of space and time while emphasizing transport costs, transportfacilities and the effect of labour mobility itself.
Název v anglickém jazyce
Agglomeration effects of the Brno city (Czech Republic), as exemplified by the population labour mobility
Popis výsledku anglicky
Labour mobility (or, formally, travels to work) is the most significant region-shaping process creating agglomeration hinterlands of all larger cities. The South-Moravian Region and the city of Brno, which, with the population of 400,000, is its naturalcentre, represent the model region for this article. Based on performed research work the article would like to introduce and verify the potential of labour mobility of the region's inhabitants in relation to the expected potential salary/wage, transporttime and distance from the centre - these belong among the principal economic motivators for travelling to work. Agglomeration effects of the Brno City are therefore perceived in the context of space and time while emphasizing transport costs, transportfacilities and the effect of labour mobility itself.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geographia Technica
ISSN
1842-5135
e-ISSN
—
Svazek periodika
(10) 2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
66-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—